נטבוקים ראשונים עם מערכת ההפעלה של גוגל יושקו ביוני

גוגל הודיעה על השקת נטבוקים ראשונים עם מערכת ההפעלה החדשה Chrome OS ■ הנטבוקים הראשונים מתוצרת סמסונג ואייסר, ייצאו לשוק תחת השם Chromebook

במשך השנתיים האחרונות עבדה גוגל על כניסה לתחום מערכות ההפעלה למחשבים, שנשלט על-ידי "חלונות" של מיקרוסופט. לאחר השקת גרסת ניסיון סגורה לפני מספר חודשים, אתמול (ד') הודיעה החברה בכנס המפתחים שלה גוגל I/O בסן פרנסיסקו, ארה"ב, על השקת נטבוקים ראשונים עם מערכת ההפעלה החדשה Chrome OS.

הנטבוקים הראשונים מתוצרת סמסונג ואייסר, ייצאו לשוק באמצע יוני תחת השם Chromebook וישווקו תחילה בארה"ב, בגרמניה, בבריטניה ובמספר מדינות נוספות באירופה.

שני הדגמים יגיעו עם מעבד כפול ליבה מסוג Atom של אינטל - הדגם של סמסונג יכלול מסך בגודל 12.1 אינץ' במשקל של 1.5 ק"ג, בעוד הדגם של אייסר יגיע עם מסך קצת יותר קטן בגודל 11.6 אינץ', משקל של 1.3 ק"ג וכניסת HDMI. היתרון הגדול מבחינת גוגל במערכת ההפעלה החדשה שלה הוא שיטת הפעלה שונה מזו של מערכות ההפעלה של מיקרוסופט ואפל. לעומתן, מערכת כרום עולה תוך 8 שניות וכך המשתמש לא צריך לחכות זמן רב מדי עד שהמחשב עולה.

סימן שאלה גדול עולה בנוגע לשיטת אחסון הנתונים בנטבוקים החדשים. בעוד ששיטת האחסון העיקרית בנטבוקים תהיה על-גבי שירותי אחסון אינטרנטיים מבוססי ענן מחשוב, גוגל לא הייתה ברורה באירוע ההכרזה בנוגע לשיטת האחסון המקומית בנטבוקים. גם אייסר וסמסונג לא ציינו את נפח האחסון של הכוננים הקשיחים בנטבוקים החדשים שהן מתכוונות למכור.

בהדגמה של מערכת ההפעלה, גוגל הציגה יכולת שמירת תמונות ושירים על-גבי כונן חיצוני, כשהמחשבים יגיעו גם עם קורא כרטיסי זיכרון פנימי.

אנגרי בירדס מגיעים לדפדפן

במקביל, גוגל לא מפקירה את דפדפן האינטרנט שלה, שמהווה בסיס למערכת ההפעלה החדשה. גוגל הציגה אמש נתונים לפיהם כמות המשתמשים בדפדפן זינקה בכ-130% - מ-70 מיליון אשתקד ל-160 מיליון משתמשים היום.

גם Rovio, מפתחת המשחק הפופולרי Angry Birds, הודיעה אמש כי היא מוציאה גרסה של המשחק גם לדפדפן של החברה. המשחק ישמור נתונים על-גבי המחשב, כך שאפשר יהיה לשחק בו בכל מקום והוא ניתן להורדה בחינם.