הסופרטנקר מתקרב: נתניהו מקצה משאבים לוועדות התכנון

ל"גלובס" נודע, כי למשרד הפנים יתווספו כ-20 תקנים חדשים וכ-63 יועצים בתקציב של 15 מיליון ש' לשנה ■ נתניהו ביקש ממשרדי הפנים והאוצר לעדכנו על השלמת התהליך עד סוף החודש

אור ירוק לכינוס ועדות המשנה להאצת הבנייה למגורים בתוכנית ה"סופרטנקר": ממכתב שהגיע אתמול (ד') למשרד הפנים, למשרד האוצר ולנציבות שירות המדינה, אשר נשלח ממשרד ראש הממשלה, עולה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט על תוספת התקנים והמשאבים לצורך כינוס ועדות המשנה להאצת הבנייה (לה"ב) במסגרת תוכנית החירום המכונה "סופרטנקר" - כך נודע ל"גלובס".

לפי הסיכום יתווספו למשרד הפנים כעשרים תקנים חדשים וכ-63 יועצים בתקציב של 15 מיליון שקל לשנה. אלה אמורים לאפשר את כינוס ועדות הלה"ב שיקדמו את תוכניות הבנייה למגורים מידית.

זאת, לאחר שבחודש שעבר פורסם ב"גלובס" שגורמים במשרד הפנים טענו שלמשרד נדרשים משאבי כוח אדם נוספים ומשאבים תקציביים על מנת לכנס את ועדות הלה"ב. בזמנו טענו הגורמים שמשאבים אלה טרם אושרו על ידי משרד האוצר.

כעת עולה מהמכתב שנשלח אתמול לשלושת המשרדים כי נתניהו הכריע במחלוקת בין המשרדים סביב התקנים והתקציב. המכתב ממוען לשר הפנים אלי ישי, לשר האוצר יובל שטייניץ, ולממלא מקום נציב שירות המדינה אהוד פראוור.

במכתבו כותב נתניהו כי בהתאם לסמכות שניתנה לו ע"י הממשלה בהחלטה שעוסקת בתוכנית החירום להאצת הבנייה למגורים, ועפ"י החלטת מנכ"ל משרדו איל גבאי, הוא מחליט על תוספת תקנים ומשאבים למשרד הפנים לצורך יישום החלטת הממשלה. במכתבו אף מבקש נתניהו מהשרים לפעול באופן מיידי לתקצוב התקנים ולאיושם ולדווח לו על השלמת התהליך עד סוף החודש.

כזכור, לפי רשימת תוכניות שפרסם באפריל משרד הבינוי והשיכון, תוכנית ה"סופרטנקר" אמורה לצאת לדרך בקידומן של תוכניות לבנייה של לא פחות מ-113,216 יחידות דיור. מתוכן סומנו 50,928 יחידות דיור ברחבי הארץ ככאלה שהדיון בהן אמור להתקיים בוועדות המשנה המיוחדות (לה"ב) שהוקמו בכל אחד ממחוזות משרד הפנים. ועדות הלה"ב אמורות להתחיל בדיונים בתוכניות שסומנו עבורן באופן מיידי יחסית, עוד טרם חקיקת תוכנית הסופרטנקר, בעוד שבד בבד, 62,888 יחידות דיור נוספות שסומנו לקידום מואץ יידונו במסגרת המתווה הרגיל של הוועדות המחוזיות לתכנון ולבנייה, אצלן הן יזכו לקדימות.