פורמולה ויז'ן רוצה למחוק את FTS מבורסת ה-AIM

דורי מדיה, מפיקת הטלנובלות, הודיעה לפני כחודש על מהלך דומה ■ יתר בעלי המניות של FTS יצטרפו לפורמולה ויז'ן וירכשו את מניות הציבור בפרמיה של 53%

זה רק הולך ויורד, ושום דבר כמעט לא עוצר את זה. ולא, אנו לא מתכוונים לשער הדולר או למחיר של מניית טבע , כי אם למספר החברות הישראליות שנסחרות כרגע בבורסת המשנה האנגלית (AIM). לפני חודש הודיעה דורי מדיה, מפיקת הטלנובלות שבבעלות תמי מוזס בורוביץ' ונדב פלטי, כי תימחק מהמסחר בבורסה (לאחר שקבוצת מפל, מבעלי המניות הגדולים בחברה, תבצע הצעת רכש חלקית), ואילו הבוקר הגיע התור של FTS, חברה בת של פורמולה ויז'ן.

חברת FTS, ר"ת של Formula Telecom Solutions, הודיעה כי פורמולה ויז'ן ובעלי עניין נוספים בחברה יבצעו הצעת רכש למניות הציבור בה, ובעקבותיה תימחק מניית FTS מהמסחר ותחזור להיות חברה פרטית - חמש שנים וחצי לאחר שהונפקה. המחיר בהצעת הרכש יעמוד על 16 פני למניה - פרמיה של 53% על המחיר בשוק ההון לפני פרסום ההצעה אך מחיקת ערך בשיעור של 87% בהשוואה למחיר שלפיו הונפקה החברה.

פורמולה ויז'ן, בעלת 44.6% מהון המניות של FTS, תבצע את ההצעה יחד עם יתר בעלי המניות בחברה, וזה אומר עמוס סיון, מייסד ומנכ"ל (14.8%); האחים משה ואלי שושן (10.7%); האחים דב וגד סלוק (9.9%); אלון נתן (4.9%) וחברת Enrose החזקות (4.9%).

הידרדרות בתוצאות

כל אחד מבעלי המניות שלעיל ייקח חלק בהצעת הרכש בהתאם לחלקו בהון המניות של החברה, ובסך הכול ירכשו בעלי מניות אלו 10.2% מההון של FTS תמורת סכום כמעט אפסי במונחים שלהם - 870 אלף דולר בקירוב.

FTS, המספקת פתרונות תוכנה ויישום של בילינג (מערכות חיוב) ומערכות לניהול קשרי לקוחות (CRM), התרסקה לשוויה הנוכחי - 8 מיליון דולר - לאחר שתוצאותיה הכספיות הידרדרו והחברה מכרה לפני חמישה חודשים את פעילותה בצפון אמריקה לחברה האמריקנית Paetec. תמורת המכירה עמדה על 13 מיליון דולר, ואחריה נותרה FTS רק עם פעילותה בארץ. "דרכה של FTS לא ממש צלחה", אומר ל"גלובס" דני גולדשטיין, יו"ר החברה.

"לאחר שמכרנו את הפעילות בצפון אמריקה נותרנו עם חברה שפעילותה רק בארץ, וגודלה אינו מצדיק החזקתה כציבורית. כמו כן, המסחר באנגליה לא ממש תרם לנו. ב-AIM אין מסחר ער, וזה האנדרסטייטמנט של המאה. עדיף לנו לחסוך את הוצאות הרישום למטרות אחרות", אומר גולדשטיין, ולא פוסל על הסף הנפקה חוזרת של החברה בשוק ההון המקומי - אם וכאשר תוצאותיה בעתיד יצדיקו מהלך כזה.

גולדשטיין מוסיף כי FTS כבר קיצצה שומנים מיותרים. "אחרי שנפסיק להיסחר באנגליה, ההוצאות שוב יירדו ואז אולי נוכל ליצור חברה קומפקטית שאולי תחזור להרוויח ביום מן הימים".

הכנסות FTS עמדו אשתקד על 10.5 מיליון דולר (כולל הפעילות שנמכרה) ואילו ההפסד הנקי עמד על 4.1 מיליון דולר. בעקבות מכירת הפעילות חילקה החברה דיבידנד של 16 פני למניה, ולכן כולל הצעת הרכש יקבלו בעלי המניות מקרב הציבור 32 פני למניה - תמורה ששווה למחיר המניה נכון לתחילת השנה הנוכחית.