סבלנות: תוצאות הסקרים ל"שרה" ו"מירה" - במהלך יוני

העיבוד והפיענוח של הממצאים כבר בוצעו והועברו לחברת נידרלנד שמכינה את דוח הכמויות ההסתברויות והשווי הכלכלי ■ אין שינוי במועד הקידוח הצפוי בתחילת דצמבר

המשקיעים בשותפות המחזיקות ברשיונות "שרה" ו"מירה" נדרשים לעוד קצת סבלנות, מאחר וככל הנראה, יפורסמו תוצאות הסקרים הסיסמיים התלת מימדיים במהלך יוני ולא במאי כפי שהוערך תחילה.

נציין כי העיבוד והפיענוח של הממצאים כבר בוצעו והועברו לידי השותפות הכשרה אנרגיה , מודיעין , פרימיום פיאייאץ ובונטאן, ואלו העבירו אותם לידיה של חברת נידרלנד (NSAI) המשמשת כחברה בלתי תלויה אשר נחשבת למובילה בתחום הערכות השווי של קידוחים - בים התיכון בפרט. נזכיר כי נידרלנד היא החברה שגם ביצעה בדיוק רב את ההערכות בתגליות "תמר" ו"לוויתן". העברת הסקרים המעובדים והמפוענחים לחברה בלתי תלויה הינה דרישה על פי כללי הדיווח החדשים של רשות ני"ע.

החברה צפויה להגיש לשותפות דוח משאבים כולל ומקיף הכולל הערכות ביחס לכמויות ולהסתברויות לשהן וככל הנראה יכלול הדוח גם הערכת שווי כלכלית ביחס לממצאי הסקרים הסיסמיים, אשר במקרה של "שרה" ומירה" נלקחו מיותר משלוש מטרות. דוח זה ככל הנראה יפורסם במהלך חודש יוני הקרוב, ז"א לפני תום הרבעון השני - המועד לו מחוייבות החברות מבחינת לוחות הזמנים.

יש לציין כי לא צפוי עיכוב בתוכניות העבודה של השותפות בשל כך שהדוח של המעריך הבלתי תלוי יוגש להם מאוחר מעט ממה שציפו בתחילה. התחזית ביחס לתחילת קידוחי האקספלורציה ברשיונות נותרה תחילת חודש דצמבר. נזכיר כי לאחרונה דיווחו השותפות כי חתמו על הסכם עם מפעילת אסדת קידוח. ההחלטה על הזמנת האסדה נשענת על הערכות השותפות ביחס לכדאיות הקידוח - עכשיו השאלה היא לא אם הקידוח כדאי, אלה כמה הוא שווה.

המשקיעים בשותפות המחזיקות ברשיונות נדרשים כבר זמן רב לסגל לעצמם סבלנות ועצבים מברזל על רקע הדחיות השונות שארעו בשלבים השונים של התהליך. עד כה הם נסמכים רק על נתונים ראשוניים של סקרי התלת מימד שביצעה ברישיונות חברת צ'פמן בעבור חברת בונטאן, אשר הצביעו על כך שבשטחי הרישיונות יש פוטנציאל של 4.77 TCF של גז טבעי. כאשר רשיון "מירה" הוא בעל הפוטנציאל הגדול יותר עם כ-3.12 TCF ואילו ב"שרה" ישנו פוטנציאל לגז טבעי בהיקף של 1.65 TCF.

נציין כי מניית הכשרה אנרגיה, אשר מחזיקה בנתח הגדול ביותר בין השותפות ברשיונות איבדה היום יותר מ-5% מערכה ומאז הנפקתה בסוף השנה שחלפה נסחרה בתנודתיות, כאשר בחודשי החורף נפלה מרמות של כ-110 אג' לכ-66 אג', אח עם בוא האביב בין ה-15 במארס ל-21 באפריל זינקה כמעט למחיר ההנפקה ב-106 אג', אך מאז שוב נפלה לאחרונה לרמה של 84.6 אג' בסיום המסחר היום. שווי השוק הנגזר לה ממחיר זה עומד על כ-750 מיליון שקל.

מניית מודיעין איבדה היום גם היא כ-4% וסגרה ברמה של 4.8 אגורות. גם במודיעין נרשמה תנודתיות רבה במהלך השנה האחרונה לאחר שבאוקטובר האחרון רשמה שיא של כ-7 אג' היא נפלה לרמות של כ-4 אג' בסוף ינואר ומאז שבה והתאוששה עד לימים האחרונים בהם היא שוב מאבדת גובה.