האנליסטים חותכים את המלצתם לגולדמן זאקס ל"מכירה"

S&P Equity Reasearch: "גולדמן עומדת בפני תביעות כי הטעתה את לקוחותיה בכך שלא חשפה בפנייהם את האינטרסים שלה בעניין מכירות של ני"ע מסוג CDO"

גולדמן זאקס כבר לא הפייבוריט של האנליסטים, אשר שניים מהם חתכו הערב בחדות את ההמלצות לבנק ההשקעות האמריקני ומובילים לירידה חדה במחיר מניית הבנק ומניות המגזר כולו בוול סטריט.

האנליסט כריס מימון מ-S&P Equity Reasearch חתכו את המלצתם לגולדמן זאקס ל"החזק" לעומת המלצה קודמת שהיתה "קניה", כמו גם האנליסט דיק בוב מ-Rochdale Securities חתך את המלצתו מ"נייטרלי" ל"מכירה".

מימון אמר בדוח למשקיעים: "אנו חושבים שגולדמן עומדתי בפני סיכון הולך וגובר לתביעות מכיוון משרד המשפטים בהאשמה לכאורה כי הפירמה הטעתה את לקוחותיה בכך שלא חשפה בפנייהם את האינטרסים שלה בעניין מכירות של ני"ע מסוג CDO. כמו גם האשמות הקשורות בסליקה של ני"ע ניגזרים הנסחרים מעבר לדלפק ובהערכת הסיכון הטמון בנכסים".

"נראה כעת כי הלחץ על משרד המשפטים להגיש תביעה פלילית כנגד גולדמן מגיע לשיא. המאבק הקולני של מאט טאיבי במגזין הרולינג סטון כנגד החברה, מקבל כעת גיבוי של 650 עמודי דוח הסנאט שחתום הן על ידי הדמוקרטים והן ע"י הרפובליקנים" ציין בוב

הורדת ההמלצות משפיעה כאמור על הסקטור כולו, ביניהן נציין את המניות של הבנקים הנסחרים במדד הדאו ג'ונס - JPמורגן ובנק אוף אמריקה.