בן לאדן המת ממשיך לפגוע באזרחי ארה"ב - דרך המיסים

לאחר חיסול בן לאדן: משלמי המיסים בארה"ב ישלמו 45 מיליארד ד' אשר יועדו במקור למלחמה בטרור ■ ארה"ב הוציאה 2 טריליון דולר במאבקה באל-קעידה, בעשור האחרון

אפילו במותו, ממשיך אוסמה בן לאדן לפגוע באזרחי ארה"ב, אבל בשיטה קצת אחרת: באמצעות המיסים.

ממשלת ארה"ב הוציאה מעל ל-2 טריליון דולר במאבקה באל-קעידה וניסיונותיה לאתר את הטרוריסט מספר אחת בעולם, במהלך העשור האחרון. מדובר בשיעור של יותר מ-20% מחובה הלאומי של ארה"ב, העומד על 9.68 טריליון דולר.

הסכום המדובר כולל את ההוצאות על המלחמה באפגניסטן, הוצאות תפעוליות שוטפות הנוגעות לצבא ארה"ב - בדגש על מאמצי מודיעין לאיתורו של בן לאדן, וכן הוצאות נוספות הנוגעות לתקנות בטיחות חדשות שהחילה ארה"ב לאחר ה-11 בספטמבר 2011.

בשנת 2011 בלבד, משלמי המיסים בארה"ב יוציאו יותר מ-45 מיליארד דולר מכיסם, עבור כספים שיועדו כביכול למאבקה של ארה"ב באל-קעידה. למרות שבן לאדן כבר אינו, ההוצאות לא צפויות לקטון וארה"ב צפויה להשתמש ביתרת המזומנים כדי לנסות ולהתגבר על חובה הלאומי התופח.

זאת ועוד, השפעתו השלילית של בן לאדן על כיסם של אזרחי ארה"ב, אינה מסתכמת רק במיסוי יתר: אלפי משפחות וכן משקיעים רבים, ספגו הפסדים כלכליים משמעותיים בעקבות פיגועי ה-11 בספטמבר ויציאתה של ארה"ב למלחמות ומסעות חיפוש בשם המלחמה בטרור, ובניסיון למצוא את בן לאדן.