גולדמן זאקס למשקיעים: "הפסיקו לחשוש מירידות במניות"

ג'ים אוניל, כלכלן בכיר בגולדמן זאקס, מעריך ששוק המניות הסיני "ישתולל" במחצית השנייה של השנה ומשם יחל גל עליות עולמי במניות

המשקיעים בעולם צריכים להיות פחות פסימיים, לאזור אומץ ולהסיט עוד כספים להשקעה במניות. כך טוען ג'ים אוניל, יו"ר גולדמן זאקס אסט מנג'מנט (זרוע ההשקעות של בנק ההשקעות האמריקני), בראיון לסוכנות בלומברג. הוא מעריך שגל העליות הבא בשוקי המניות הגלובלים יתחיל דווקא בסין.

אוניל טוען כי התפיסה לפיה "המערב נמצא בצרות" הינה שגויה, שכן מדינות כמו גרמניה, קנדה, אוסטרליה ושבדיה מציגות צמיחה כלכלית איתנה. לדבריו, המשקיעים "צריכים להפסיק לחשוש כל כך" מירידות במניות.

סקר שפורסם אתמול בבלומברג הראה כי המשקיעים ברחבי העולם חוששים מהאטה כלכלית בארה"ב ומתכוונים "לשים בצד" יותר מזומנים ולהטין את ההשקעה בסחורות במהלך חצי השנה הקרובה. הסקר, שנערך ב-9-10 במאי, הראה כי גם ההתלהבות משוקי המניות דועכת.

אוניל מעריך שהאינפלציה בסין תתחיל להתקרר בקרוב ובכך יוסר החשש העיקרי הרובץ מעל השוק הסיני, מה שיסלול את הדרך ל"השתוללות", כדבריו, בשוק המניות הסיני במחצית השנייה של השנה. אוניל טוען כי בעידן שלאחר מפולת 2008, המשקיעים חוששים כל הזמן מתרחיש "הברבור השחור", כלומר מתסריט אפוקליפטי שיתרחש למרות שיש לו סיכוי קטן מאוד להתממש.

"גם בעיות קטנות שצצות מדי פעם בעולם לא יגרמו לתרחיש הברבור השחור עוד פעם", אמר אוניל. "יש יותר מדי שמרנות בקרב המשקיעים".

אוניל טען לסיכום כי שוקי המניות זולים וכי הראלי הבא "יתחיל בסין". לפי בלומברג, גולדמן זאקס מתכנן בימים אלה להקים קרן השקעות פרטית בסין, והמנכ"ל לויד בלנקפיין אף נכח אתמול בטקס של גולדמן זאקס בבייג'ין.