מנכ"ל פימקו: "השוק מפספס את התמונה הגדולה - אינפלציה"

מנכ"ל פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם, מודאג מהעלייה במחירי הסחורות: "ההנחה כי המציאות הנוכחית היא בת-חלוף הופכת את השוק לשאנן"

"השוק מפספס את התמונה הגדולה, מדובר כאן באינפלציה", כך אמר היום (ו'), מוחמד אל-אריאן, מנכ"ל פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם, והביע דאגה באשר לעליית מחירי הסחורות והמשמעות של העלייה הזו.

"קיים פער בין הראייה של האנשים ברחוב לבין ההשקפה של המשקיעים, שמחמיצים את התמונה השלימה, המשקיעים ראן בעליית מחירי הסחורות האחרונה בת חלוף, אך מבחינת האנשים ברחוב לא מדובר בתופעה חולפת, זה לא עניין חולף, זה עניין כואב", אמר.

דברי אל אריאן נשמעים היום על רקע פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל שרשם עלייה של 0.4% לאחר עלייה של 0.5% במארס. כמחצית העלייה מיוחסת למחירי הדלק שעלו ב-3.3% החודש וכן למחירי המזון. ליבת המדד, נציין, רשמה עלייה של 0.2%.

"ההנחה כי המציאות הנוכחית היא בת חלוף הופכת את השוק לשאנן", אמר. עוד הוסיף כי יש השלכות אמיתיות והמשקיעים חייבים להתייחס ברצינות להשפעות של הכלכלה. אל אריאן הביע דאגה מהאינפלציה השלילית הנגרמת כתוצאה מעליית מחירי הסחורות לעומת אינפלציה חיובית הנגרמת מעליית המניות.

בהתייחס לעליית במחירי האג"ח ל-10 שנים, אמר אל-אריאן כי פימקו לא שינתה את השקפתה באשר לרכישת אג"ח ממשלתיות. "כדאי לזכור שבסוף יוני הרוכש הגדול ביותר יוצא מהשוק (הפדרל ריזרב) לא ברור מי יכנס לשוק ברמות תשואה כאלה", אמר אל אריאן. "הכלל הפשוט הוא שאתה לא רוצה לרכוש משהו אם אתה לא מזהה קונה נוסף"