בשורה: ישראל ואיטליה יהדקו את הקשרים העסקיים

זאת במסגרת ועידה עסקית שתקיים שגרירות ישראל במילאנו ■ בתוכנית: הסכמים להמרה הדדית של רישיונות נהיגה ושת"פ במחקר חקלאי

שגרירות ישראל באיטליה מתכוונת לצבוע את מילאנו בכחול-לבן: לראשונה, היא תקיים בחודש הבא ועידה עסקית המשותפת לשתי המדינות, במטרה להדק ולהרחיב את הקשרים המסחריים ביניהן. בוועידה, שתימשך כיומיים, צפויות להשתתף כ-100 חברות ישראליות שעוסקות בתחומי החקלאות, המים, המכשור הרפואי, ביטחון המולדת ועוד.

שגריר ישראל באיטליה, גדעון מאיר, אמר בשיחה עם "גלובס" כי במסגרת הוועידה ייחתמו לפחות 15 הסכמים כלכליים חדשים שיבטיחו את הידוק קשרי המסחר בין ישראל לבין איטליה. אחד ההסכמים המרכזיים שמנסה לקדם השגרירות, יעסוק בהמרה הדדית של רישיונות נהיגה בשתי המדינות, מה שיאפשר שימוש נרחב יותר ברישיונות שהונפקו בישראל, באיטליה - ולהיפך.

בנוסף, ייחתמו הסכמים על מחקר משותף בתחומי החקלאות, המדע, המכשור הרפואי, טיפול בסוגיות רווחה כמו תופעת האבטלה בקרב אוכלוסייה צעירה ועוד. לדברי הציר הכלכלי שבשגרירות ישראל באיטליה, תמי זיו, בשנים האחרונות גובר הביקוש לטכנולוגיות חדישות בתחום המים, כמו התפלה, הולכה וניטור של איכות המים.

זיו מסמנת גם את מחוז לומברדיה שבצפון איטליה כיעד כדאי עבור חברות ישראליות העוסקות במחקר בתחומי הבריאות והמכשור הרפואי: "המחוז שמגלגל מדי שנה כ-7 מיליארד אירו, ולכן הוא מהווה פוטנציאל עסקי אדיר עבור חברות ישראליות שיש להן מה לחדש בתחומים אלה. להערכתנו, כ-25 חברות ישראליות שעוסקות בתחומים אלה ישתתפו באירוע במילאנו, וניקח את נציגיהן לסיורים באחדים מתוך כ-30 המרכזים הרפואיים ובתי החולים שנמצאים ברחבי המחוז", אמרה.

בפברואר 2010 ביקרו בישראל ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, וכמה שרים בממשלתו. בביקורו בארץ קרא ברלוסקוני לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפעול להידוק הקשרים הכלכליים עם איטליה, והזמין אותו ואת חברי ממשלתו לביקור גומלין. כך, ראש הממשלה האיטלקי ניסה לשכנע עוד במהלך אותו ביקור את נתניהו לפעול למען רכש נרחב של מטוס קרב מתוצרת איטלקית, לאימון פרחי הטיס הישראליים. ראש הממשלה נתניהו עתיד לבקר ברומא בחודש הבא.

מיצג לשיפור התדמית הישראלית

לדברי מאיר, שיזם את הוועידה, הוועידה העסקית היא רק חלק משורה של אירועים במילאנו שבמרכזם ישראל. בין האירועים גם מיצג עתיר ממדים באחת הכיכרות המרכזיות בעיר, שבו יוצגו תחומי פעילות שבהם ישראל נחשבת מובילה. "אני משוכנע שקשרים מסחריים טובים ומהודקים יותר שבגינם איטליה תרוויח לא פחות מישראל, יהיו בעלי השלכות רוחביות, גם בתחום המדיני והפוליטי", אמר מאיר.