הטיפ היומי: מניית ציוד תעשייה עם פוטנציאל זינוק של 30%

קטרפילר באה לעבוד: כלכלני RBC מדרגים את מניית החברה ב"תשואת יתר" במחיר יעד של 140 דולר למניה

קטרפילר מייצרת ומשווקת ציוד תעשייתי בעיקר לבנייה, כרייה וחקלאות. פעילותה מתחלקת לשלוש חטיבות: שתי חטיבות ייצור ומחלקת תמיכה לצד חטיבה פיננסית המספקת פתרונות מימון, ביטוח ואחריות.

להערכתנו, נתיב הצמיחה שלה מבטיח ביותר, עם פעילות בשווקים מפותחים הנמצאים בתהליך התאוששות ומניבים רווחיות גבוהה, פעילות בשווקים מתפתחים שעדיין צומחים, ותרומת הרכישות האחרונות. הביקוש בענף צפוי להמשיך, על רקע השקעות גלובליות בתשתיות, התאוששות בתחום הבנייה המסחרית בארה"ב והיצע פוחת עם מחירים עולים של ציוד יד שנייה.

בתחום הכרייה צפויה CAT ליהנות מהמשך החוסן הגלובלי במחירי סחורות ומ-3 הרכישות שביצעה בשנה החולפת.

ברבעון הראשון הציגה CAT הכנסות של כ-13 מיליארד דולר, מעל ממוצע התחזיות ל-11.5 מיליארד דולר, ובשורת הרווח רשמה 1.84 דולר למניה לעומת צפי ל-1.31 דולר, תוך הצגת מרווח תפעולי מרשים של 28%. בנוסף, העלתה החברה את תחזיותיה השנתיות להכנסות של 52-54 מיליארד דולר, מ-50 מיליארד דולר, עם רווח למניה של 6.25-6.75 דולר, גבוה מצפי ממוצע לכ-6 דולר. תחזיות אלו שמרניות להערכתנו, ואנו צופים הכנסות של 54 מיליארד דולר ורווח למניה של 7.05 דולר.

אנו מדרגים את CAT ב"תשואת יתר" עם מחיר יעד של 140 דולר, כ-32% מעל מחירה הנוכחי, לפי מכפיל 15 לרווחי 2012. הזרזים העיקריים למניה הם הביקושים הבריאים למכונות בנייה, המשך החוסן בציוד הכרייה והשינויים כלפי מעלה בתחזיות האנליסטים.

* נכתב על ידי מחלקת המחקר RBC, שותף אסטרטגי של תמיר פישמן