נכסים ובניין: ירידה ברווח הנקי, עלייה בהכנסות שכ"ד ו-EBITDA

הירידה ברווח באה בעקבות הוצאות מימון כתוצאה מהעלייה במדד המחירים לצרכן ■ רפי ביסקר: "הקבוצה ממשיכה ביישומה של אסטרטגיית פיתוח והשבחת נדל"ן מניב בישראל"

ירידה של כ-61% ברווח הנקי של קבוצת נכסים ובנין , זרוע הנדל"ן של IDB, ברבעון הראשון של 2011 בעקבות הוצאות מימון כתוצאה מהעליה במדד המחירים לצרכן. כך עולה מדוחות שהחברה פירסמה היום (א'). הרווח הנקי הגיע ל-22 מיליון שקל לעומת 57 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עוד הודיעה החברה על חלוקת דיבידנק בסכום של 180 מיליון שקל.

עם זאת, רווח ה-EBITDA רשם עלייה של 7% לעומת הרבעון המקביל ב-2010 והסתכם ב-168 מיליון שקל לעומת 155 מיליון שקל.

משורת ההכנסות של החברה עולה כי נרשמה ירידה של 5% ל-440 מיליון שקל לעומת 463 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2011. עם זאת, נרשם גידול של כ-20% בהכנסות משכר דירה ל-155 מיליון שקל.

נזכיר כי במהלך הרבעון המדובר החברה רכשה את בנין "Barneys New York" בשיקאגו תמורת 121 מיליון דולר. "הנכס יניב דמי שכירות בהיקף של כ-8.8 מיליון דולר בשנה הראשונה, וצפויים לעלות בשנים הקרובות בשיעור שנתי ממוצע של 3%. באפריל הושלם מימון הנכס בהלוואת נון ריקורס מדויטשה בנק בסך 80 מיליון דולר, המהוה כ-70% מעלות הנכס", נכתב בהודעה שפירסמה החברה.

"קבוצת נכסים ובנין ממשיכה ביישומה של אסטרטגיית פיתוח והשבחת נדל"ן מניב ומגורים בישראל לצד המשך הרחבת פעילותה בחו"ל" אמר רפי ביסקר, יו"ר קבוצת נכסים ובנין. "גם ברבעון זה מציגה החברה גידול בהכנסות מהשכרת נכסים וב-EBITDA. איתנותה הפיננסית ויתרות האמצעים הנזילים בסך של כ-2.3 מיליארד שקל, מהווים בסיס טוב להמשך ייזום, ניצול הזדמנויות והתרחבות בתחומי פעילותה".

סגי איתן, מנכ"ל קבוצת נכסים ובנין מסרה כי "ברבעון הראשון של שנת 2011 המשיכה נכסים ובנין להגדיל את ההכנסות משכר דירה, המהוות את ליבת העסקים שלה. ברכישת הנכס בשיקאגו באים לידי ביטוי יתרונות הקבוצה, יתרות נזילות לצד צוות מקצועי, המאפשרים לנו לקנות נכסים בעיתוי נכון וללא התניית מימון מראש".