הערכה: הפריצה למאגריה של סוני בוצעה דרך שרתי אמזון

ההאקרים שפרצו למאגריה של סוני השתמשו בשרתים שכורים של אמזון, הניתנים לשימוש על ידי לקוחות באופן אנונימי ■ נראה כי לשרתים של אמזון לא נגרם נזק

ההאקרים שפרצו למאגריה של סוני במהלך חודש אפריל, בפריצה שהוכרזה כגניבה השנייה בגודלה בכל הזמנים ברשת האינטרנט, השתמשו בשרתים שכורים של חברת אמזון, אותם ניתן לשכור ב-3 סנט לשעה, כך נכתב בסוכנות "בלומברג" היום.

לאחר מספר בדיקות שבוצעו בעקבות הפריצות על ידי ה-FBI שאמון על החקירה, התברר כי האנשים שפרצו למאגריה של סוני, השתמשו בשרתים שכורים של אמזון כדי לבצע מהם את התקיפה. יש לציין כי ההאקרים לא גרמו לנזק בשרתים של אמזון, אלא רק הסתייעו בהם לטובת הפריצה לסוני.

התקרית מציפה על פני השטח את הדילמה שעומדת בפני מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס: שרתי הענן של אמזון ניתנים להשכרה באופן זול ונוח על ידי האקרים, בדיוק כמו גם על ידי לקוחות אותנטיים. "כל אחד יכול להשיג משתמש בשרתי אמזון ולהשתמש בהם באופן אנונימי", אמר מנכ"ל חברה המספקת הגנה מפני פריצות ברשת בארה"ב. "קשה מאד לעקוב ולנטר אחר הפריצות הללו, כשהן נעשות מהשרתים של אמזון".

יחידת שירותי הרשת של אמזון משכירה שרתים עבור חברות כגון נטפליקס ואילי לילי, וכך הן אינן נדרשות לרכוש שרתים משל עצמן, לאחסן מידע או להתמודד עם העלייה במספר המבקרים באתריהן.

נזכיר כי יצרנית קונסולת הפלייסטיישן השהתה את שירותי הרשת המקוונים שלה לכלל משתמשיה ב-20 באפריל, לאחר שמאגריה הותקפו על ידי האקרים בשתי פריצות. במהלך הפריצות, נגנב מידע על יותר מ-100 מיליון משתמשים. אתמול חידשה סוני באופן חלקי את הפעילות בשירותי הרשת המקוונים שלה בארה"ב ובאירופה, לאחר השבתה של יותר משלושה שבועות.