הפועלים: "מדד מנהלי הרכש מעיד על התכווצות התעשייה"

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים עלה לרמה של 49.2 נקודות - מצביע מזה שלושה חודשים על התכווצות מגזר התעשייה ■ "ריפיון בביקוש המקומי; עלייה בביקוש לעובדים"

"מדד מנהלי הרכש מצביע זה החודש השלישי ברציפות על צפי להתכווצות בפעילות התעשייתית", כך עולה ממדד מנהלי הרכש וארגון מנהלי הרכש לחודש אפריל, שפרסם בנק הפועלים היום (ב'). המדד עלה לרמה של 49.2 נקודות, ומצביע מזה שלושה חודשים ברציפות על התכווצות בפעילות מגזר התעשייה.

ירידה בולטת של 4.2 נקודות חלה ברכיב הביקושים לייצוא, אך רמתו ממשיכה להיות מעל 50, עקב עלייה בייצוא. ברכיב הביקושים המקומיים נרשמה עלייה קלה. חומרי הגלם נמצאים במגמת עלייה מזה 17 חודשים ברציפות.

"מרבית הביקושים לצריכה והשקעות מצביעים על התרחבות מהירה בפעילות. ייתכן שהריפיון ברכיב הביקושים המקומיים משקף הערכות של מנהלי הרכש להתמתנות בביקושים אלו, נוכח עליות המחירים", כותב הפועלים בסקירה. "רכיב התעסוקה נמצא זה החודש ה-21 במגמת התרחבות, כלומר מנהלי הרכש צופים שהעלייה בביקוש לעובדים במגזר זה תימשך".

נציין כי מדד מנהל הרכש העולמי, שמפרסם בנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן, ירד בחודש אפריל זה החודש השני ברציפות, לרמה של 55 נקודות. מדדי מנהלי הרכב האמריקני והאירופי נותרו ברמות גבוהות של 60.4 ו-58 נקודות בהתאמה. בגרמניה ובצרפת נרשמה רמת פעילות מהגבוהות באירופה, וביוון נמשכת מגמת ההתכווצות.