אטיאס: "מי שיקנה דירה בפריפריה יקבל 100 אלף שקל"

שר השיכון מבטיח להציג בקרוב מענקים מיוחדים לרוכשי דירות בבנייה רווייה בפריפריה

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס קורא לבנק ישראל ולמשרד האוצר להבחין בין מחוסרי דירות למשקיעי נדל"ן בבואם להשית צעדים להגבלת שוקי הנדל"ן והמשכנתאות בישראל, טווען כי בקרוב יוכרז על מענק של 100 אלף שקל לכל מי שירכוש דירה ראשונה בפריפריה. בוועידת הנדל"ן של "כלכליסט" בת"א קרא אטיאס "לעזור לזוגות הצעירים" שידם לא משגת לרכישת דירה, טאמר כי משרד השיכון שוקד על צעדים להרבחת שוק הדירות להשכרה

"אני לא חושב שהבנקים מסכנים את עצמם", אמר אטיאס בהתייחסו להגבלות שהטיל לאחרונה בנק ישראל בשוק המשכנתאות, "אבל צריך שתהיה הפרדה בין רכישת דירה ראשונה או דירות נוספות להשקעה. זה נעשה במדינות אחרות בעולם. דיברנו על זה עם האוצר ובנק ישראל - זה לא הזמן לתת למשקיעים לאסוף דירות".

אטיאס המשיך וחזר על דברים שאמר בעבר על הגדלת היצע הקרקעות: "מדובר בהיקפים שלא היו כמותם בעבר. לראשונה ב-2010 התחלות הבנייה פגשו את הביקוש המתאים - כ-40 אלף התחלות בנייה. אבל זה לא מספיק".

שר השיכון דיבר גם על המאבק של ש"ס לסבסוד משכנתאות לזוגות צעירים בפריפריה, ואמר כי יש מספיק תקציבים למהלך: "העברנו למשרד האוצר ב-2010 כ-6 מיליארד שקל מהשקעות; אי אפשר להחזיר קצת מזה לזוגות הצעירים? באוצר אמרו לי שאין מצב כי זה יעלה את המחירים. יש תב"ע ל-40 אלף יחידות דיור שאפשר לשווק אתמול, ולחלקם אין בכלל ביקושים. לכן אנחנו צריכים להפעיל מנופים פוליטיים ואני שמח לבשר שאנחנו לקראת סגירה שכל זוג צעיר שקונה דירה בפריפרייה בבנייה רווייה יקבל הטבה של כ-100 אלף שקל".

אטיאס לא פירט באילו יישובים בפריפריה בדיוק מדובר ומהם הקריטריונים לקבלת המענק, או כיצד הוא יינתן.