מחליף את הולנדר: עו"ד משה דיין נבחר לנציב שירות המדינה

עו"ד משה דיין שימש בתפקיד היועץ המשפטי של משרד המשפטים ב-8 השנים האחרונות ■ ההמלצה על מינויו תובא בקרוב לאישור סופי של הממשלה

‎‎עו"ד משה דיין, המשמש כיועץ המשפטי של משרד המשפטים ב-8 השנים האחרונות, נבחר לתפקיד נציב שירות המדינה החדש, במקומו של שמואל הולנדר שפרש לגמלאות - כך החליטה אמש (ב') הוועדה לבדיקת מינויים בשירות הציבורי, בראשות השופט בדימוס דן ארבל. המלצת הוועדה תובא בקרוב לאישור סופי של הממשלה.

דיין נבחר למרות ביקורת ציבורית מצד גופים שונים, ובהם עמותת הסגל הבכיר בשירות המדינה, שטענו כי לדיין אין שיעור הקומה הנדרש לתפקיד זה.

חברי ועדת ארבל כתבו בהחלטתם כי דיין הוא "בעל יכולות מוכחות בניהול משא-ומתן ובביצוע משימות תוך עמידה בלחצים. הוא מכיר היטב את החוקים החלים על שירות המדינה, דבר שיאפשר לו כניסה קלה, נוחה ויעילה לתפקיד".

עוד ציינו חברי הוועדה כי "מדובר באדם הגון, צנוע ובעל יושרה, שצמח והתקדם בתוך המערכת הציבורית, וזכה לאמונם והערכתם של 6 שרי משפטים שונים".

‏שר המשפטים, יעקב נאמן, ומנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף, הביעו קורת-רוח מההחלטה לאשר את מינויו של דיין לתפקיד נציב שירות המדינה.

"אני מאחל למשה דיין הצלחה בתפקידו החדש", אמר נאמן. "נציבות שירות המדינה תתברך באדם צנוע, ישר-דרך, שבחריצותו ובכישוריו יוביל את שירות המדינה להישגים רבים".

‏לדברי רוטקופף, "מדובר בבחירה מצוינת. דיין מהווה דוגמה ומופת לעובדי ציבור מסורים ונאמנים. עו"ד דיין שירת תחת 8 שרי משפטים שונים ומילא תפקידים מורכבים ומסובכים, הן בלשכות השרים והן כיועץ המשפטי למשרד המשפטים, המונה כ-4,000 עובדים וכ-40 יחידות שונות, והכול בצורה עניינת ומקצועית. הוא ליווה רפורמות ותהליכים ארגוניים מורכבים והפגין בקיאות מרשימה בתחומי כוח-אדם ומשא-ומתן, וניחן בכושר להסיר חסמים ולמצוא פתרונות לבעיות סבוכות". ‏‎‎‏