בריטיש ישראל: מעלות העלתה את דירוג החוב ל-(+A)

"מעלות מעריכה כי בריטיש תמשיך להציג גידול ב-NOI מנכסים קיימים, בעיקר בשל הצמדת חוזי השכירות לאינפלציה וגם בשל השבחת חלק מהנכסים"

חברת מעלות הודיעה על העלאת דירוג האשראי של חברת בריטיש ישראל , בניהולו של עמיר בירם, מ- A ל- +A בתחזית יציבה. במקביל העניקה מעלות דירוג זהה להנפקת אג"ח עתידית בהיקף של עד כ-600 מיליון שקל ע.נ. בשיקוליה להעלאת הדירוג מעלות מציינת בין היתר כי: "באפריל 2011 השלימה מליסרון את רכישת השליטה בבריטיש ישראל. עם השלמת העסקה תהיה בריטיש ישראל חלק מקבוצת מליסרון אשר מהווה אחת משתי הקבוצות המובילות בתחום מרכזי המסחר בישראל".

"הפרופיל הפיננסי של בריטיש ישראל ימשיך להשתפר בטווח הקרוב, כתוצאה משימוש בתמורות ממימוש נכסים לפירעון חוב פיננסי לצד המשך גידול ב-NOI, הן מנכסים קיימים והן מהשלמת בנייה ופיתוח של נכסים".

"מעלות מעריכה כי בריטיש תמשיך להציג גידול ב-NOI מנכסים קיימים, בעיקר בשל הצמדת חוזי השכירות לאינפלציה וגם בשל השבחת חלק מהנכסים. כמו כן, להערכת מעלות השלמת פיתוח נכסים קיימים וחדשים בשנים הקרובות צפויות להגדיל את ה - NOI לרמה של כ-650 מיליון שקל (ללא התחשבות במכירה צפויה של נכסים)".

"בהיבט העסקי מעלות רואים יציבות בטווח הקרוב ואף שיפור בטווח הבינוני. הסינרגיה עם מליסרון צפויה לחזק את היתרונות לגודל ואת מיצובה העסקי של בריטיש ישראל. גם לאחר מכירת הגרנד קניון חיפה הצפויה, שהינו אחד מנכסיה החזקים ביותר, תיק הנכסים יישאר חזק ובעל מאפיינים איכותיים הנשמרים לאורך זמן".

עמיר בירם, מנכ"ל בריטיש ישראל: "אנחנו שמחים על העלאת דירוג החוב של בריטיש ישראל ע"י חברת הדירוג מעלות מרמה של (A) ל-(A+). בשנים האחרונות החברה מציגה שיפור מתמיד בביצועיה הפיננסים המתבטא בין היתר בהקטנת רמת המינוף, שיפור בהיקף ואיכות התזרימים התפעולים המיוצרים על ידה לצד חיזוק במיצובה העסקי. השיפור בפרופיל הפיננסי של החברה בולט לחיוב לאור הצמיחה המשמעותית בפעילותה בשנים האחרונות (באמצעות השבחה ופיתוח של נכסים בבעלות ורכישת נכסים) ותוך שיתוף בעלי המניות באופן עקבי ברווחיה השוטפים. אני מאמין כי פרויקטים בהקמה והשבחות נכסים, עליהם אנו עובדים בשנים האחרונות, אשר מרביתם צפויים להניב תזרים משמעותי בטווח הקצר עד הבינוני, יביאו להמשך צמיחה יפה בפעילות החברה לצד המשך שיפור בפרופיל הפיננסי של החברה ויכולת שירות החוב."