המבקר על רשות המסים: נסרדישי פועל לפי שיקול-דעתו בלבד

דוח מבקר המדינה: בשנים האחרונות ביצעה הרשות סבבי תפקידים על-פי קביעתו והחלטתו הבלעדיות של מנהל הרשות, בלי שהסתמך על כללים מוסכמים או על קריטריונים כלשהם

המינויים הבעייתיים ברשות המסים לא יורדים מסדר היום. מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס מצא כי בשנים האחרונות ביצעה הרשות סבבי תפקידים על-פי קביעתו והחלטתו הבלעדיות של מנהל הרשות, יהודה נסרדישי, בלי שהסתמך על כללים מוסכמים או על קריטריונים כלשהם. במצב כזה, נכתב, הוא יכול על דעתו בלבד להיטיב או להרע עם העובדים.

עוד נמצא כי רוב המשרות ברשות מקבלות דירוג מינהלי, ורק מעטות הן בדירוג אקדמי. פירוש הדבר שבמכרזים לתפקידים בכירים לא נדרשה השכלה של יותר מ-12 שנות לימוד.

עוד מתברר כי אף שניגשו למכרזים מועמדים בעלי השכלה אקדמית, נתנה ועדת הבוחנים ציונים גבוהים יותר בתחום ההשכלה למספר מועמדים שלא הייתה להם תעודת בגרות.

עוד כותב המבקר כי צוות בדיקה של הרשות, בראשות היועץ המשפטי שלה משה מזרחי, שהיה אמור להפיק לקחים בעקבות הכשלים שהתגלו בפרשת המינויים מונה במארס 2009, אולם שנה וחצי לאחר מכן, טרם הגיש ממצאים והמלצות.

מרשות המסים נמסר בתגובה: "רשות המסים ממנה את עובדיה בהליכים שקופים, ראויים ותקינים, ולא נמצא כל דופי בהתנהלות הרשות. הסוגיות שהועלו בדוח הן בעיקרן סוגיות טכניות. סוגיה נוספת הינה מחלוקת עניינית על השיקולים שראוי להביא בחשבון בעת מינוי לתפקידי ניהול. על כן אין מקום לקריאה לפעול לשיפור הליכי המינויים והמכרזים ברשות. המלצות דוח הוועדה הוגשו למנהל רשות המסים במהלך מארס 2010 ואומצו על-ידיו".

מעדיפים חסרי השכלה
 מעדיפים חסרי השכלה