אל-אריאן מזהיר את החוסכים: "דיכוי פיננסי מגיע לארה"ב"

מנכ"ל קרן פימקו טוען שאמריקה ניצבת בשנים הקרובות מול קומבינציה בעייתית של אינפלציה גבוהה בשילוב עם צנע ועם דיכוי פיננסי - מצב בו הבנקים יכפו ריבית שלילית על החיסכון

"דיכוי פיננסי מגיע לאמריקה" אמר מוחמד אל-אריאן, המנכ"ל המשותף של קרן פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם, אשר הזהיר שאמריקה ניצבת בשנים הקרובות מול קומבינציה בעייתית של אינפלציה גבוהה בשילוב עם קיצוצים (צנע) ועם דיכוי פיננסי (Financial Repression), הבנקים ינסו לכפות ריבית ריאלית שלילית על החוסכים - כאשר מובילי המדיניות נאבקים בהשפעות המשבר הפיננסי וכתוצאה מכך עם אחריותם.

"תחשבו על החובות התלויים מעל לראשן של הכלכלות המפותחות, אשר קצב ושיעור הצמיחה הכלכלית החזוי לא יספיק להן על מנת להתעלות מעל להיקפי החובות והגירעונות הבעייתיים שלהן" אמר אל אריאן בנאום שנשא בכנס של פורום פימקו שעניינו היה צמיחה והוסיף, "בחלק מהמדינות, כגון יוון, כבר מהבהבים האורות האדומים, והן יהיו חייבות להתמודד עם החלטות קשות עוד יותר שינועו בין הצורך לארגון מחדש לבין הפגיעה החברתית המאסיבית כתוצאה מהמהלכים הכואבים שיידרשו".

במדינות אחרות, כגון ארה"ב מהבהבים כבר אותות אזהרה כתומים, אשר כבר דורשים הקרבה עתידית שתבוא לידי ביטוי באינפלציה גבוהה יותר, בקיצוצים ובדיכוי פיננסי" אמר אל-אריאן. מדיניות זו אשר תפגע בחוסכים תבוא במקום הצעדים האמיצים הנדרשים לשם טיפול בבעיות המבניות וחוסר האיזון.

"בבסיס הפוזיציה בתיק ההשקעות יש להקטין למינימום את החשיפה להשפעות השליליות של הדיכוי הפיננסי, לגדר מפני אינפלציה גבוהה ומפני פיחות של המטבע ולנצל את ההבדלים ההולכים וגדלים בין המאזנים של החברות ופוטנציאל הצמיחה שלהן".

בנוסף, התראיין היום אל אריאן לרשת הטלביזה של בלומברג ואמר כי מעצרו של יו"ר ה-IMF, דומיניק שטראוס קאהן מקפיצה את הסיכוי לכך שיוון תגיע למצב של חדלות פירעון, וכי למעצר בהחלט יכולה להיות השפעה רצינית על המצב באירופה.