"רפורמה במינהל יכולה לחכות לסוף עיצומים בנמל אשדוד"

התאחדות התעשיינים פנתה לביה"ד לעבודה בבקשה לצו מניעה כנגד עיצומי העובדים בנמל אשדוד ■ שרגא ברוש: "ניתן לצפות שבאוצר יוכלו להתמודד עם שתי סוגיות במקביל ולא בטור"

התאחדות התעשיינים פנתה היום (ג') לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה לקבלת צו מניעה כנגד עיצומי העובדים בנמל אשדוד, שיורה לממשלה ולהסתדרות לקיים דיון דחוף במטרה להחזיר את העובדים לעבודה באופן מיידי.

בעקבות בקשת ההתאחדות התעשיינים, נשיאת בית הדין הארצי השופטת נילי ארד הורתה לצדדים להגיש את תגובתם לבית הדין עד השעה 23:00 הלילה, ולהתייצב לדיון בנושא מחר (ד') ב-10:00 בבוקר בבית הדין הארצי בירושלים.

אתמול (ב'), נזכיר, פורסם ב"גלובס" כי פגישה שתוכננה לאתמול בערב, בהשתתפות יו"ר ההסתדרות עופר עיני ונציגי ועד העובדים בנמל אשדוד, לא התקיימה, לאחר שהממונה על השכר באוצר, אילן לוין, הבהיר כי לא יוכל להתפנות לדיון בנושא משום שראש הממשלה הורה לו להתמסר רק למען קידום הרפורמה המתוכננת במינהל מקרקעי ישראל.

בעקבות ביטול הפגישה עלתה תרעומת בקרב יבואנים, יצואנים ותעשיינים על רקע הימשכות המשבר בנמל אשדוד, כשלטענתם משרד האוצר מגלה רפיון בנחישותו להביאו לפתרונו.

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, אמר היום כי "כל הניסיונות להושיב את הממשלה עם ההסתדרות והעובדים בנושא נמל אשדוד לא נשאו פרי, ובמיוחד יצא קצפי כאשר נמסר לי על-ידי אילן לוין, כי ראש הממשלה הורה לו לא לעסוק בשום נושא אלא רק ברפורמה במינהל מקרקעי ישראל. לא עולה על דעתי שנמל אשדוד - עורק חמצן מרכזי לתעשייה ולמסחר בישראל - יהיה סתום עד אשר יסיימו הנושאים והנותנים את הדיונים בנושא המינהל.

"עם כל החשיבות שאני מייחס לרפורמה במינהל, הנושא סבל 63 שנים, הוא יכול לחכות עוד יומיים עד אשר תיפתר סוגיית העיצומים בנמל אשדוד. ניתן היה גם לצפות שבאוצר יוכלו להתמודד עם שתי סוגיות במקביל ולא בטור".