"Go the Fuck to Sleep": רב-מכר בארה"ב להורים עייפים

כשהבת של אדם מנסבץ' לא הצליחה להירדם, הוא כתב על זה ספר ■ חודש לפני פרסומו, הספר הגיע למקום הראשון ברשימת הנמכרים ביותר של אמזון ■ "אני יודע שאת לא צמאה, אלה זיוני שכל, תפסיקי לשקר / תשכבי כבר במיטה ותפסיקי לקטר"

מהבטן הכואבת של הורה מתוסכל: ספר חדש להורים של אדם מנסבץ' בשם "Go the Fuck to Sleep" ("לכי לישון לעזאזל"), הגיע למקום הראשון ברשימת הספרים הנמכרים ביותר של אמזון חודש לפני שהוא רואה אור. הספר עקף את הזכרונות של השחקנית טינה פיי וסטיבן טיילור.

הספר בעל הכותרת ה"כנה", מכיל שירים לפני השינה עם קללות. השירים נכתבו בעקבות בעיות השינה של בתו של הסופר, ויויאן, שלא הצליחה להירדם באחד הלילות ותסכלה את אביה שניסה להרדים אותה. הוצאת הספרים שמפרסמת את הספר, Akashic Books, הייתה אמורה לשווקו למדפים כבר באוקטובר, אך ההשקה נדחתה ליוני.

"זה בהחלט לא ספר לקרוא לילד", אמר המו"ל. "אבל כל מי שניסה להרדים את הילד שלו עם סיפור לפני השינה במשך 20 דקות, 40 דקות ו-4 שעות, יזדהה עם הספר".

המוציא לאור שרכש את הזכויות על הספר בבריטניה אמר כי "לי ולהרבה הורים אחרים השיטה של 'סיפור לפני השינה' אף פעם לא בדיוק עבדה. להשכיב את הילדים לישון זה חשוב ומהנה אך לפעמים סיטואציה לא יציבה. הייתי שמח אם מישהו היה נותן לי את הספר המצחיק הזה קודם. זו מתנה הכרחית לכל הורה".

ההשראה לספר, ויויאן, כבר בת 3, ואביה מדווח כי היא נרדמת יותר בקלות. "בהתחלה הקהל היה אשתי ואני", מספר מנסבץ'. "הספר לוכד את התסכול של ההורה בחדר לבד, בחושך עם ילד שלא הולך לישון, את התחושה שלעולם לא נצא משם ונבלה שם את שארית חיינו".

"את לא צמאה, זה זיוני שכל"

שיר מהספר:

"הנשרים שעפים להם בשמים כבר נחים / כך גם היצורים שרצים וזוחלים / אני יודע שאת לא צמאה, אלה זיוני שכל, תפסיקי לשקר / תשכבי כבר במיטה ותפסיקי לקטר"