בואו להמר: מה הסיכוי שפישר יחליף את שטראוס-קאהן?

סוכנות ההימורים "וויליאם היל" פרסמה רשימה של 14 מועמדים להחלפתו של שטראוס-קאהן, והעריכה סיכוייהם לזכות בתפקיד ■ ואיפה ממוקם סטנלי פישר? רק במקום ה-11

ברקע שערוריית האונס של יו"ר קרן המטבע היוצא דומיניק שטראוס-קאהן, אשר התפטר מתפקידו היום, הספקולציות סביב מי יהיה מחליפו הולכות וצוברות תאוצה.

באופן מסורתי, יו"ר קרן המטבע היה מאז ומתמיד ממוצא אירופי, אבל קריאות אחרות מהכלכלות המתפתחות בעולם גורסות "לשבור" את החוק הבלתי כתוב הזה, אשר לדבריהן אינו הוגן.

מנגד, באירופה מסרבים לוותר על הפריבילגיה לזכות ביו"ר שהוא "אחד משלהם" בראשות אחד מהגופים הפיננסיים החשובים בעולם, בייחוד על קרע משבר החוב התופח באירופה והמעורבות הפעילה של קרן המטבע במתן הלוואות לכלכלות המתקשות.

סוכנות ההימורים הבריטית "וויליאם היל" פרסמה השבוע רשימה של 14 מועמדים פוטנציאליים להחלפתו של שטראוס-קאהן, תוך התייחסות לסיכויים לקבל את התפקיד הנחשק. ואיפה ממוקם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר? רק במקום ה-11, לפי טבלת ההימורים של הסוכנות שפורסמה באתר "The Economist".

קרן המטבע
 קרן המטבע

נזכיר כי במידה וימונה יו"ר ממוצא לא-אירופי, יהיה זה תקדים ראשון בהיסטוריה של הקרן. גם במידה וכריסטין לגארד, שרת האוצר של צרפת, תזכה בתפקיד, תהיה זו הפעם הראשונה שאישה מחזיקה במשרה החשובה.