לראשונה: קרן גידור המבוססת על טוויטר, עם 90% דיוק

הקרן גייסה 25 מיליון ליש"ט - מתמקדת במדדי פוטסי 100, דאו ג'ונס ו-S&P 500 ■ תנטר ציוצים בטוויטר כדי להצביע על כיוון השווקים: "נשתמש באלגוריתם להערכת השוק"

חברת ההשקעות דרוונט קפיטל מארקטס מלונדון, הקימה קרן גידור חדשה המבוססת על טוויטר. בבסיסה, תנטר הקרן ציוצים ברשת החברתית כדי להצביע על הכיוון העתידי של השווקים.

הקרן הספיקה לגייס כבר 25 מיליון ליש"ט, בעיקר ממשקיעים פרטיים, ומתמקדת במדדי פוטסי 100, דאו ג'ונס ו-S&P 500. הקרן משתמשת במנגנון מיוחד שעוקב אחרי המצייצים ובוחן את דעתם על השוק על פי מילים נבחרות בתוך הציוצים.

התוכנה בה עושה שימוש הקרן עובקת אחר 10% מ-100 מיליון ההודעות המתפרסמות בטוויטר מידי יום. "במשך שנים, המשקיעים טוענים כי השווקים מתנהלים בהתאם לתחושות כמו פחד או חמדנות, אולם מאולם לא השתמשנו בטכנולוגיה כדי להעריך את התחושות בשוק", אמר מייסד ומנהל הקרן, פול הוטין.

הקרן הוקמה על בסיס מחקר משותף של אונברסיטת אינדיאנה ואוניברסיטת מנצ'סטר, שבחן את השפעת הציוצים בטוויטר בהתאם למילות מפתח ספציפיות, והשפעתם על השוק. לאחר יצירת אלגוריתם שמאפשר לקבוע את "מצב הרוח" בשווקים בהתאם לציוצים, הצליחו במסגרת המחקר לחזות את תנודות מדד הדאו-ג'ונס מידי יום משנת 2008, בשיעורי הצלחה מדהימים של 87%.