77% מבכירי ענף הנדל"ן: תם גל עליית מחירי הדירות; יבנה, חיפה, נתניה וחדרה - הכי אטרקטיביות להשקעה

נתונים מפתיעים בסקר הנדל"ן החצי-שנתי של דלויט: 86% מבכירי הענף בטוחים שצעדי הממשלה יובילו לירידות במחירי הדירות ■ 38% מהנשאלים צופים ירידות מחירים של עד 20% תוך שנה ■ צפי להתקררות גם בשוק השכירות: רק 35% מעריכים שמחירי השכירות בת"א יעלו

86% מבכירי ענף הנדל"ן בישראל מעריכים שצעדי הממשלה בשוק הנדל"ן יובילו לירידות מחירי הדירות. כך עולה מסקר שערכה פירמת ראיית החשבון דלויט בריטמן-אלמגור-זהר. 38% מהנשאלים צופים ירידה במחירי הדירות בשנה הקרובה, 38% מעריכים שהמחירים ייוותרו ברמתם הנוכחית ורק 23% צופים עלייה של עד 10% במחירים.

הסקר מפורסם אחת לחצי שנה ומטרתו לעמוד על המגמות והתחזיות בענף הנדל"ן לשנה הקרובה. בסקר הקודם שפורסם בנובמבר העריכו 45% מהנשאלים כי מחירי הדירות ידשדשו בשנה הקרובה ו-41% העריכו כי המחירים ימשיכו לעלות, כך שנתוני הסקר של היום מצביעים על מהפך של ממש בתחזיות הבכירים בענף הנדל"ן.

31% מהנשאלים מעריכים שמחירי הדירות יירדו בשיעור של עד 10% בשנה הקרובה ואילו 7% צופים ירידה חדה יותר של עד 20%.

"שוק הנדל"ן למגורים מחייב התערבות אגרסיבית יותר מצד הרגולטור, בעיקר בכל הנוגע להיצע הדירות למגורים, וזאת על ידי הגדלת היקף הקרקעות לשיווק, הוצאה לפועל של תוכנית ה'סופרטנקר' וכמובן על ידי פיתוח הפריפריה והשקעות בתשתיות ובחינוך באזורים אלה", אמר רו"ח אמיתי ובר, שותף וראש מגזר הנדל"ן בדלויט.

כמדי חצי שנה, בכירי ענף הנדל"ן מסמנים את הערים האטרקטיביות ביותר להשקעה. לפני חצי שנה כיכבו רחובות, נס ציונה וחיפה בראש הרשימה, ואילו הפעם הערים האטרקטיביות הן יבנה (25%), חיפה (25%), נתניה (19%) וחדרה (19%). רחובות זוכה בסקר הנוכחי ל"התלהבות" מצד 18% מהנשאלים, ואחריה ניצבות פתח תקווה (16%), באר שבע (14%), הוד השרון (11%) ואשקלון (11%).

עוד עולה מהסקר, כי 35% צופים שבמהלך השנה הקרובה תמשיך מגמת העלייה במחירי שכר הדירה למגורים בתל אביב, כאשר 20% סבורים כי תחול דווקא ירידה במחירי השכירות ו-45% מעריכים כי לא יחול כל שינוי. בסקר הקודם, 45% השיבו כי מחירי השכירות יעלו, כך שגם לגבי שוק השכירות ניתן להבחין בציפייה להתקררות.

באופן מסורתי מתייחס הסקר גם לשוק הנדל"ן האמריקני, כאשר הפעם 48% מהנשאלים צופים שמחירי הבתים בארה"ב יעלו בשנה הקרובה, לעומת 21% שמעריכים כי המחירים יירדו.