17 מתמודדים לרכישת נמל אילת; שטייניץ: "כבוד למשק"

הפניות לרכישה התקבלו במסגרת הליך מכירת אחזקות המדינה בחברת נמל אילת ■ נמל אילת משנע כ-6% מהיקף הסחר של מדינת ישראל ■ שטייניץ: "הנמל בעל חשיבות אסטרטגית"

הבוקר (א') נפתחה ברשות החברות הממשלתיות תיבת הפניות לרכישת נמל אילת, בה התקבלו פניות מ-17 מתמודדים במסגרת הליך מכירת אחזקות המדינה בחברת נמל אילת. בין הטייקונים המתמודדים על הרכישה ניתן למנות את איזי בורוביץ', יוסי מימן וישי דוידי.

בשלב הבא, צפויים הגופים התמודדים במרכז לעבור הליך של גילוי במטרה לבדוק את כשירותם לקבל רישיון להפעלת הנמל משר התחבורה. הליך זה יכלול בדיקת תנאי סף כמו הוכחת איתנות פיננסית והיעדר ניגוד עניינים מול המדינה וחברת הנמל. לאחר אישור המתמודדים הרלוונטיים, הם יידרשו בהפקדת ערבות בנקאית בסך 3 מיליון שקלים, אשר לאחריה יידרשו להגיש תוכנית עסקית והצעת מחיר.

פעילותו המרכזית של הנמל כיום הינה ייבוא מכוניות, ייצוא כימיקלים ולאחרונה גם החל להתפתח ענף תיירות הנוסעים. מספר העובדים בנמל עומד על 127 עובדים, והוא משנע כ-6% מהיקף הסחר של מדינת ישראל.

הכנסותיו של נמל אילת בשנת 2010 נאמדו בסך 122 מיליון שקל, ותזרים המזומנים מפעילות שוטפת הגיע לכ-33 מיליון שקל.

"ההתעניינות הגבוהה ברכישת הנמל מהווה תעודת כבוד למשק הישראלי בכלל ולנמל אילת בפרט", התייחס לאירוע שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ. "המספר הגדול של הפונים מהווה הבעת אמון באיתנות המשק הישראל ובתוואי הצמיחה בו הוא מצוי". שטייניץ הוסיף כי "נמל אילת הוכיח עצמו כנמל בעל חשיבות אסטרטגית", והביע הערכתו לפעילות חברת נמלי ישראל וחברת נמל אילת.

מטרת המרכז הינה לפתח את הנמל באמצעות ראייה חדשה הקשורה בהפעלת נמלים, הכנסת שיטות שינוע חדשות, יזמות חדשה בתחום השיווק והגדלת רמת השירות ללקוחות. הזכיין יהיה חייב להמשיך ולתת שירותי שינוע למטענים כפי שניתנים היום והוא יידרש לפתח את תחום פעילות הנמל גם למכולות.

שמות המתמודדים במכרז להפרטת נמל אילת:

1. קבוצת גולדבונד

2. אמיליה פיתוח (מ.עו.פ)

3. לוינשטין נכסים

4. גרין אקטר

5. טארה הורייזין

6. קבוצה המורכבת ממפעלי תובלה בע"מ ו-SSA Marine INC

7. שפיר מבנים 1991

8. בי.ג'.איי. השקעות (1961)

9. אנגלאינווסט ישראל

10. מריטים ברוקרים ומשקיעים בע"מ Mar itime Brokers & Inrestors AS

11. פפו אנרגיה מתחדשת (פפו ספנות)

12. ממן מסופי מטען וניטול

13. רני צים אחזקות

14. כנפיים אחזקות

15. פי.מי. ישראל אופירטיוניטי IV שותפות מוגבלת

16. גדות מיכליות ומאגרים לחימקלים

17. אחזקות נמלים לישראל