יצרנית הנעליים ג'ימי צ'ו תימכר השבוע ב-550 מיליון ליש"ט

המחיר שישולם עבור החברה גבוה בכמעט פי 3 מהמחיר ששילמו עליה הבעלים לפני 4 שנים

לייבלוקס, קבוצת מוצרי המותרות האירופית, היא בעלת הסיכויים הטובים ביותר לרכוש את ג'ימי צ'ו, יצרנית הנעליים שהוקמה בידי נערת הזוהר לשעבר תמרה מלון, תמורת 550 מיליון ליש"ט.

הודעה על העסקה צפויה לצאת השבוע, ואם היא תצא אל הפועל תהיה זו הפעם הרביעית ב-15 השנים האחרונות שהחברה נמכרת. מלון תגלגל הלאה את אחזקת המניות שלה בחברה ותשמור על תפקידה כמנהלת קריאייטיב ראשית.

המחיר הצפוי גדול בכמעט פי 3 מהמחיר ששילמה הבעלים, טאואר-ברוק, עבור החברה לפני 4 שנים.

הרוכשת הפוטנציאלית האחרונה שהגיעה לסבב הסופי, חברת הפרייבט אקוויטי TPG, יצאה ככל הנראה מהמירוץ מכיוון שהצעתה שיקפה שווי של פחות מ-500 מיליון ליש"ט לחברה. יריבתה, חברת הפרייבט אקוויטי אינווסטקורפ, הייתה גם היא מעורבת בסבב הסופי.

עסקת המכירה תתבצע 9 חודשים לאחר שפאואר-ברוק שכרה את שירותיהם של גולדמן זאקס ומורגן סטנלי לייעץ לה על האופציות העומדות לרשותה. בנוסף למכירה ישירה, הציעו הבנקים הנפקה לבורסה שלהערכתם הייתה משקפת שווי של 600-650 מיליון ליש"ט לחברה, אך הייתה כרוכה בחוסר הוודאות של הנפקה לציבור.

מלון הקימה את החברה ב-1996 יחד עם יצרן הנעליים ג'ימי צ'ו, שמכר את אחזקתו ב-2001. לאחר 3 שנים השתלטה על החברה ליון קפיטל, ולאחר 3 שנים נוספות, ב-2007, רכשה טאואר-ברוק אחזקת רוב בעסק, יחד עם חברת הון הסיכון הספרדית גאלה, בעסקה ששיקפה שווי של 185 מיליון ליש"ט לחברה.