"יש עוד קבוצה בליגת העל שנמצאת תחת חקירה"

בבקרה התקציבית רומזים כי הפועל פ"ת אינה קבוצת הכדורגל היחידה שנבדקת בגין חשדות לאי-סדרים כספיים; גם מספר קבוצות בליגה הלאומית על הכוונת

הלם מוחלט שרר היום (ב') בהפועל פתח-תקווה, אחרי שאתמול (א') זומנו לחקירה במפלג ההונאה של משטרת ישראל ביבנה אפי צפריר, מנכ"ל המועדון, ויובל נעים, המאמן לשעבר.

צפריר נחקר בנוגע לחשדות לכאורה להטיית תוצאות משחקים של הפועל פתח-תקווה; ואילו נעים תושאל בנוגע לחשד כי קיבל פיצויי פיטורים מנופחים שלא הופיעו במסגרת החוזה שלו. וכל הבלגן הזה מתרחש רגע לפני צמד משחקי המבחן של המועדון מול הפועל כפר-סבא, שיתקיימו השבוע ויכריעו האם המלאבסים ישרדו בליגת העל.

‏‏‏"אני לא מאמין שהיתה הטיית משחקים, ואני בטוח שלהפועל פתח-תקווה אין שום קשר לזה", אמר הבוקר ל"גלובס" גל חצור, אחד מ-3 האנשים שמוגדרים כבעלי המועדון. "אבל יחד עם זאת, בכדורגל הישראלי הכול אפשרי. אם היה כזה דבר - שמשטרת ישראל תמצה את הדין עם האשמים".

בעלים נוסף של פתח-תקווה, דני לוי, הגיב: "כל ההאשמות נגדנו הם שטויות במיץ עגבניות. אני אומר לך בוודאות שהחקירה הזאת תסתיים כמו כל הפרשיות הקודמות בכדורגל הישראלי - עם כלום ושום דבר".

‏תומר סיני, חתנו של דני לוי ומי שמשמש כצלע השלישית בגיזרת הבעלות במועדון, הוסיף: "בעונה שעברה היה לנו משחק נגד אחי נצרת. הפסדנו 3-0 והרגשנו שהיה משהו לא בסדר שם, אז החלטנו לעשות חקירה פנימית. ביצענו בדיקת פוליגרף לכל השחקנים שלנו, וכולם יצאו דוברי אמת. אנחנו מאמינים שהשנה אין שום דבר לא כשורה בהפועל פתח-תקווה, אבל אם כן - שהמשטרה תטפל בו".

בעניין החוזה של המאמן המפוטר יובל נעים, אמר חצור: "הוא קיבל פיצוי של 200 אלף שקל - 30 אלף עבור שתי משכורות שעוד הגיעו לו לעונה הנוכחית, ועוד 170 אלף שקל שהרגשתי שצריך לתת לו, כי הוא פוטר למרות שהצליח מבחינה מקצועית. הסכום הזה כלל בתוכו גם מענק הישארות בליגה, והדבר נעשה בתיאום עם הבקרה התקציבית".

אלא שבבקרה התקציבית אמרו היום: "כבר לפני מספר חודשים הועלו חשדות לגבי ההתנהלות הכספית של הפועל פתח-תקווה. לפני כחודש וחצי ביקשנו ממשרד החקירות ויצמן-יער לבדוק את ההתנהלות בקבוצה, כי ראינו תנועות חריגות בחשבון והוצאת כספים לא סבירה".

כך או כך, חצור הבהיר היום כי הוא בדרך לסיים את דרכו בכדורגל הישראלי: "בדיעבד, אם הייתי יודע שככה נראה הכדורגל, לא הייתי נכנס אליו. כשהגעתי לקבוצה רונן אלעד (הבעלים הקודם - ש"ב) אמר לי, 'תיזהר, זה קן של נחשים'. הוא צדק במיליון אחוז בכל מילה. אשאיר את הקבוצה בליגה השבוע ולאחר מכן אפנה את הבמה".

‏אגב, החקירה הנוכחית של הפועל פתח-תקווה אינה האחרונה בכדורגל הישראלי. "יש עוד קבוצה אחת בליגת העל ועוד מספר קבוצות בליגה הלאומית שנמצאות עכשיו תחת חקירה בשל אי-סדרים כספיים ותנועות חריגות בחשבון", אמרו היום בבקרה התקציבית.