תמ"א 38 בראשל"צ: דיור חלופי יינתן לדייר סרבן

מנכ"ל א.א.רוטשטיין: "הצענו לדייר להעתיק מגוריו, רחוקה מאזור השיפוצים, במימון מלא של החברה מה שהביא להסכמה ולחתימתו של הדייר האחרון" ■ ההיקף הכספי של הפרויקט עומד על 11 מ' ש'

עסקאות תמ"א 38 אינן פשוטות לביצוע, ולפעמים הקבלנים נדרשים לפתרונות יצירתיים. כך למשל, יציאתה לפועל של עסקת תמ"א 38 בראשון לציון התאפשרה רק לאחר שהקבלן התחייב לממן לאחד הדיירים דיור חלופי במשך כל תקופת השיפוץ.

חברת א.א.רוטשטיין תבצע חיזוק מבנה כנגד רעידת אדמה לאחר שחתמה על הסכם עם 16 בעלי דירות בבניין ישן בן 4 קומות ברחוב ברנדס בעיר. בחברה מספרים כי לאחר מו"מ קשה וארוך עם הדיירים, ניתנה הסכמה וחתימה כמעט מלאה של כולם, למעט אחד הדיירים שסירב בתוקף להצטרף לשכניו, ללא שנימק את סירובו.

לאחר שמנכ"ל החברה ביקש להיפגש איתו באופן אישי, הסתבר כי מדובר באדם שבריאותו לקויה הסובל מרגישות גדולה לאבק בעקבות טיפולים רפואיים שעבר. "הצענו לדייר להעתיק מגוריו לדירה אחרת, רחוקה מאזור השיפוצים, כשהחברה מממנת את שכר הדירה ואת ההוצאות הנלוות, מה שהביא להסכמה ולחתימתו של הדייר האחרון", סיפרו בחברה.

ל"גלובס" נודע כי הדייר קיבל מימון של 3,500 שקל לחודש לשכירת דירה, למשך שנה שלמה, ובמקביל גם הוצאות המעבר מומנו על-ידי החברה.

ההיקף הכספי של הפרויקט עומד על 11 מיליון שקל, ומלבד חיזוק המבנה, יתווספו לבניין מעליות, ממ"דים ומרפסות שמש לכל דירה, בגודל שינוע בין 8 מ"ר ל-14 מ"ר, ציפוי חיצוני בשיש של הבניין, החלפת תריסים בכל הבניין, החלפת כל הצנרת, ביוב, חשמל, מים ותקשורת, אינטרקום, טלוויזיה במעגל סגור ופיתוח וגינון.

בתמורה, תוכל החברה להוסיף 8 דירות חדשות, שיכללו שתי דירות בנות 4 חדרים בשטח 90 מ"ר, שתי דירות 4.5 חדרים בשטח 110 מ"ר, וארבע דירות דופלקס בנות 5 חדרים בשטח של בין 138 מ"ר ל-168 מ"ר עם מרפסות בשטח של כ-60 מ"ר.