מג'יק נמצאת במגעים עם 3 חברות לרכישתן

החברות הן בתחום הבינה העסקית וניהול התהליכים העסקיים

בסוף השנה שעברה גייסה חברת התוכנה מג'יק כ-21 מיליון דולר בהנפקה פרטית, וכיום יש בקופתה למעלה מ-50 מיליון דולר. אם מצרפים את העובדה הזאת לתוכניות החברה להתרחב לשווקים ופתרונות חדשים, לא מפתיע שבוחנים שם אפשרות לרכישת חברות. ואכן, ל"גלובס" נודע שמג'יק נמצאת כיום במגעים עם שלוש חברות, שנבחנות כאפשרויות לרכישה. מדובר במגעים בשלבים שונים שייתכן כי בסופו של דבר יבשילו לעסקה אחת או יותר, אם כי ישנו גם סיכוי שלא יסתיימו בעסקה.

בכנס של בנק ההשקעות אופנהיימר שנערך בשבוע שעבר, דיבר מנכ"ל החברה גיא ברנשטיין על השווקים החדשים שמג'יק מתכננת להיכנס אליהם - מחשוב הענן והמובייל - ועל האפשרות של רכישת חברות.

"חברה בוגרת"

מג'יק מפתחת ומשווקת כלי פיתוח ואינטגרציית תוכנה, ונסחרת בשווי 202 מיליון דולר בנאסד"ק בת"א. ב-2010 ביצעה החברה שתי רכישות: בפברואר היא רכשה נכסי חברה אמריקנית שעוסקת בהשמה וייעוץ בתחום טכנולוגיית המידע (IT), תמורת עד 11.8 מיליון דולר, ובדצמבר שילמה כ-2.5 מיליון דולר עבור רכישת השליטה במפיץ הדרום אפריקני שלה, Magix Integration.

"אנחנו בודקים באופן קבוע אפשרויות של רכישה", אומר היום ל"גלובס" סמנכ"ל מיזוגים ורכישות במג'יק, עמית בירק. "מה שמנחה אותנו זה שהחברה תהיה בוגרת ובמצב פיננסי טוב, ושיהיה לה בסיס לקוחות שכולל לקוחות בלו-צ'יפ. הרעיון הוא לפתוח דלתות של בסיס הלקוחות גם למוצרי מג'יק. בכל מקרה, אין לחץ לעשות עסקה מחר בבוקר".

בירק מציין שמג'יק מחפשת רכישות בתחומי הבינה העסקית (BI) וניהול התהליכים העסקיים (BPM). "זו יכולה להיות גם חברת שירותים, בהנחה שיש סינרגיה נכונה טכנולוגית ועסקית", אומר בירק. אפשרות נוספת יכולה להיות רכישה של חברה שעוסקת בתחום המובייל. מג'יק הודיעה באחרונה על כניסה לשוק באמצעות השקת פלטפורמת פיתוח ליישומי מובייל ארגוניים, שתאפשר פיתוח ללא תלות במערכת ההפעלה של הסמארטפון, כשבשלב ראשון התמיכה היא במכשירי בלקברי.

מג'יק בוחנת חברות מהארץ ומחו"ל, ולדברי בירק, "יש מקומות בעולם שהמחירים בהם יותר סבירים. בארה"ב למשל המחירים יחסית סבירים, ובדרום אמריקה יותר גבוהים".

בכנס בשבוע שעבר נשאל המנכ"ל ברנשטיין על האפשרות שמג'יק עצמה תירכש. "יכול להיות", הוא השיב. "אנחנו לא בונים את החברה להירכש, אבל אם תבוא הצעה על הדרך, ובמחיר הנכון, נשמח לשמוע".

במג'יק מחזיקה קבוצת פורמולה ב-50.5% מהמניות, ונזכיר כי חברה נוספת בקבוצה מבצעת מהלכי מיזוגים ורכישות: סאפיינס שמפתחת תוכנה לתחום הביטוח, הודיעה לאחרונה על מיזוג עם שתי מתחרות שלה מישראל - עידית ו-FIS, מהלך שעדיין לא הושלם.