הגיוסים הגדולים חוזרים: לייפבונד גייסה 20 מ' ד'

את הגיוס הובילו גיזה ואורום של מוריס קאהן, והשתתפו בו המשקיעים הקיימים ■ בחברה, המפתחת דבק ביולוגי, הושקעו כולל הגיוס הנוכחי כ-30 מיליון דולר מרוברט טאוב, פיטנגו, גלנרוק וקבוצת זיטלמן

יוס של 20 מיליון דולר לחברת ביומד, המבוצע רק מקרנות הון סיכון ישראליות, אינו מאורע נפוץ בישראל בשנים האחרונות, ודאי כאשר המגייסת היא חברת מכשור רפואי שרק החלה בניסויים הקליניים. כך שייתכן שהגיוס הגדול של LifeBond ייזכר כנקודת ציון במהלך ההתאוששות של קרנות ההון סיכון מהמשבר הכלכלי עולמי של 2008.

ל"גלובס" נודע כי חברת לייפבונד גייסה 20 מיליון דולר בהובלת הקרנות גיזה ו-Aurum ventures של מוריס קאהן.

בגיוס השתתפו כל המשקיעים הקיימים של החברה: רוברט טאוב, מייסד ומנכ"ל אומריקס שמכר אותה לג'ונסון אנד ג'ונסון ב-425 מיליון דולר ב-2008; קרן פיטנגו; חברת ההשקעה גלנרוק; וקבוצת זיטלמן.

איתי הראל מקרן פיטנגו וטאוב משמשים כיו"רים משותפים בחברה. "כאשר המשקיעים הנוכחיים נלהבים לגבי החברה, הרבה יותר קל לבצע גיוס נוסף", אומר ל"גלובס" בתגובה ישי אתר, מנכ"ל לייפבונד ואחר ממייסדיה.

לייפבונד הייתה אחת מחברות הסטארט-אפ המבטיחות של "גלובס" לשנת 2010. החברה עוסקת בתחום הדבק הביולוגי, והמוצר המוביל שלה מיועד לאיחוי רקמות המעי לאחר ניתוח קיצור מעי. המוצר עבר ניסוי קליני ראשוני בברזיל והוא צפוי להיכנס לניסוי גדול יותר באירופה במהלך 2011.

הניסוי שאליו אתם מתכננים להיכנס עולה פחות מ-20 מיליון דולר.

אתר: "בביומד תמיד כדאי לגייס הרבה כסף, אם אפשר. סכום זה יספיק לנו לסיים את הניסוי מול ה- FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב), שיבוצע אחרי הניסוי באירופה".

לייפבונד תעבור את הרגולציה מול ה-FDA במסלול הארוך של תחום המכשור הרפואי - ה-PMA.

"השקעה בסדר גודל כזה על-ידי קרנות ההון סיכון המקומיות כבר בשלב שבו אנחנו נמצאים התאפשרה משום שהחברה הציגה תוצאות קליניות טובות בניסוי בברזיל, וכן משום שהמרחק בין אדם לחיה במוצר כזה הוא לא גדול, לכן פרופיל הסיכון מול הסיכוי שלנו הוא אטרקטיבי", אומר אתר, "מעבר לכך, גייסנו שדרה ניהולית מרשימה".

באשר לגיוס מקרנות ישראליות בלבד אומר אתר: "דיברנו גם עם קרנות מחו"ל אבל יותר נוח עם מישהו שהוא בעל אותה שפה ואותן העדפות. יש יתרונות לקרנות זרות, ואני מקווה לעבוד איתן בהמשך".

מלבד המוצר למעי, לייפבונד מפתחת גם מדבקה למניעת דימומים שנמצאת בשלב מוקדם יותר של הניסויים הקליניים, ועוד מוצר שמיועד לניתוחי בקע (הרניה), ושנמצא בשלבים מוקדמים אף יותר.

אתר ושותפו להקמת החברה, אורן בלום-פרייס, הקימו את לייפבונד לאחר מלחמת לבנון השנייה, מתוך רצון למצוא טכנולוגיות שיעזרו לחיילים בשדה הקרב.

את הגיוס הראשון ביצעה החברה באוגוסט 2007, והוא היה בהיקף של 1.25 מיליון דולר, בהובלת גלנרוק ובהשתתפות חברת טרנדליינס וקבוצת זיטלמן, המרבה להשקיע עם טרנדליינס.

ב-2008 נערך גיוס נוסף בהיקף של 8 מיליון דולר, ובהובלת טאוב וקרן פיטנגו.

לייפבונד ממוקמת בקיסריה, שם יש לה מעבדות ופעילות ייצור, והיא מעסיקה כיום 25 עובדים.

את הייצור הנרחב יותר לניסויים הקליניים עושה החברה במיקור חוץ.

את לייפבונד ליוו בגיוס עוה"ד רז טפר ושיר אור ממשרד פישר, בכר, חן, וול, אוריון ושות'.

לייפבונד

שנת הקמה: 2007

תחום פעילות: דבקים ביולוגיים

מייסדים: ישי אתר (מנכ"ל), אורן בלום-פרייס וניר משקיף

משקיעים: הקרנות פיטנגו וגלן רוק, וקבוצת זילטמן ורוברט טאוב

סך גיוסים (כולל הגיוס הנוכחי): 29.5 מיליון ד'

מספר עובדים: 13

מקור: IVC-Online