אפל והמפעל בסין: יהיה עיכוב בייצור של כ-3 מיליון אייפד 2?

לפי הערכות אנליסטים, הפיצוץ במפעל והשהיית העבודה בו יכול להגיע לפגיעה בייצור של עד 2.8 מיליון אייפד 2 ■ אם הייצור יתחדש בימים הקרובים, "כנראה שלא נרגיש את הפסקת הייצור"

כיצד הפיצוץ במפעל בסין ישפיע על ייצור האייפד 2? למרות שבאפל וב-Foxconn Technology סרבו לפרסם באופן רשמי את המספרים, אנליסטים מהתחום מעריכים כי הפגיעה יכולה לנוע בין מספר קטן מאוד של אייפדים ויכול להגיע ל-2.8 מיליון.

בשלושת החודשים הראשונים של 2011 נמכרו יותר מ-5.6 מיליון אייפד 2 אך אפל כבר פירסמה כי הביקוש למוצר כה גבוה שהם גם ככה מתקשים לעמוד בציפיות. נזכיר כי בפיצוץ המדובר נהרגו 3 עובדים ו-15 נפצעו. בשל הפיצוץ הופסקה העבודה במפעל.

אם הייצור יתחדש כצפוי בימים הקרובים, "כנראה שלא נרגיש את הפסקת הייצור", אמר קווין צ'נג, אנליסט של סיטיגרופ. "אם תהליך בדיקות הבטיחות של המפעל יימשך שבועיים או יותר - הצרכן ירגיש את הפגיעה".

צ'נג הוסיף כי כל האייפדים של אפל מיוצרים במפעלים של Foxconn Technology אך הם לא מרוכזים יתר על המידה במקום אחד. עוד נציין כי בסין מייצרים בין 90% ל-80% מהטאבלטים בעולם ו-50% עד 60% ממכשירי הטלפון הנייד בעולם.