ד"ר דוד האן מונה לאפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי

יחליף את עו"ד שלמה שחר ■ ועדת האיתור קבעה כי ד"ר האן הוא "מומחה בעל שם בינלאומי בתחום חדלות הפירעון, שהציג משנה סדורה ביחס לתפקידי הכונס הרשמי"

ד"ר דוד האן יחליף את עו"ד שלמה שחר בתפקיד האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי. כך החליט אתמול (ב') שר המשפטים יעקב נאמן, בהתאם להמלצת ועדת איתור בראשות מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף.

הוועדה קבעה כי האן הוא "מומחה בעל שם בינלאומי בתחום חדלות הפירעון, שהציג משנה סדורה ביחס לתפקידי הכונס הרשמי (כנ"ר). האן משמש מרצה בכיר וחוקר בתחום התאגידים, פירוקים והבראות, שיעבודים ובנקאות בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן ובמוסדות אקדמיים נוספים".

האן יחליף בתפקיד את עו"ד שלמה שחר, שסיים קדנציה בתפקידו, בהתאם להחלטת הממשלה שקבעה כהונות קצובות בתפקידים בכירים שונים בשירות המדינה. במהלך כהונתו ליווה שחר הליכים כלכליים מרכזיים במשק הישראלי, ובהם הליך הפירוק של הבנק למסחר, שהחל ב-2002 בעקבות מעילת ענק שהתגלתה בו; הליך הפירוק של חברת "חפציבה" שהחל באוגוסט 2007; הליך הפירוק של בית החולים "ביקור חולים" בירושלים, שהחל בנובמבר 2003; נאמנות ציבורית נמשכת של תיאטרון הבימה; ועוד.

היקף העיזבונות לטובת המדינה עומד על כ-100-150 מיליון שקל בשנה בשנים האחרונות, כששנת 2005 היתה חריגה, ובה התקבלו קרוב ל-350 מיליון שקלים לטובת המדינה.