גלנקור נסחרת מתחת למחיר ההנפקה ביום הראשון בלונדון

ביום חמישי השלימה המובילה העולמית של מסחר בסחורות את ההנפקה הגדולה אי-פעם בבריטניה לפי שווי של 59.13 מיליארד דולר ■ מחר תחל להיסחר במדד הפוטסי ובהונג-קונג

יום המסחר (הבלתי מותנה) הראשון במניית גלנקור (סימול: GLEN) בבורסה הבריטית מתאפיין בעליות של כ-2.5% לרמה של 524 פני, אך המניה נסחרת מתחת למחיר לפיו בוצעה הנפקת הענק שנחשבת להנפקה הגדולה ביותר שבוצעה בבורסה של לונדון אי פעם. החברה הפרטית שהונפקה לראשונה ביום חמישי גייסה כ-10 מיליארד דולר לפי מחיר של 530 פני, מחיר המשקף לה שווי שוק כולל של כ-59.13 מיליארד דולר, אך אתמול נפל מחירה ל-506 פני על רקע הירידות החדות שנרשמו בשווקים בכלל ובסחורות בפרט.

נציין כי מניית גלנקור תחל להיסחר מחר (ד') גם בבורסה בהונג קונג ותצורף מחר גם למדד הבלו צ'יפ הלונדוני, מדד הפוטסי. בכך יגדל שיעורו של מגזר הסחורות הבסיסיות שכבר כעת מהווה כ-15% מהמדד, מה שיהפוך את מגזר ה-Basic Resources לשני בגודלו במדד, אחרי מגזר הנפט-גז. הצטרפותה של גלנקור תוסיף למגזר 0.28%.

מקורב לעניין אמר לרויטרס כי גלנקור הרגישה שהיא "השאירה כסף על השולחן". בעוד מספר אנליסטים עדיין מביעים חשש ביחס לתמחור לו זכתה החברה, אנליסטים ובנקאיים אחרים הסירו את החשש מכך שהמניה נסחרת מתחת למחיר ההנפקה ואמרו כי יש להתייחס להנפקה כהצלחה בהינתן היקף ההנפקה ואווירת חוסר הוודאות הקיימת כיום בשוק הסחורות והמניות.

גלנקור היא חברת ענק שוויצרית הנחשבת למובילה העולמית במסחר בסחורות, אשר מאז הקמתה בשנת 1974 שמרה על פרופיל נמוך בתקשורת. החברה והחברות הבנות שלה מעסיקות עשרות אלפי עובדים ולחטיבת הנפט שלה ישנן יותר אוניות מלצי המלכותי של בריטניה.

נציין כי בשלושת החודשים האחרונים היה שוק הנפקות האקוויטי בלתי צפוי, כאשר לפחות 10 הנפקות באירופה לא יצאו לפועל ברגע האחרון. כל ההנפקות שבוצעו מתחילת השנה בבורסה הלונדונית נסחרות מתחת למחיר ההנפקה.