קמפיינים בסלולר: כך תביאו לסניפים לקוחות "רעבים" לקנייה

גלעד בכר מ-OnTheMob במדור חודשי על הפרסום בסלולר ■ והפעם: ישראכרט רוצה להיות בסלולר אך לא יודעת איך ■ עלית מלמדת להכין קפה טורקי ■ וגם: הניסיון המוצלח שלי עם סליו

בתקופת החגים כל החברות מכריזות על מבצעים יחודיים ומפרסמות בכל כוחן בניסיון להגיע לכיסי הצרכנים. בחודש החולף, בין פסח ליום העצמאות, נחשפנו לכמה קמפיינים בעולם הסלולר שהוציאו אותנו מהאדישות.

ישראכרט: שכחו להתאים

הקמפיין הראשון - ישראכרט. חברת כרטיסי האשראי החליטה לפרסם הנחה של 100 שקלים לכל מי שקונה בסכום של 400 שקל ברשת Golf&Co. מדובר בקמפיין באנרים אינטרנטי, המפנה לאתר החברה שבו נמצאים פרטי ההנחה.

כנראה שבישראכרט שמעו שהפרסום באמצעות הסלולר מאוד אפקטיבי, והחליטו לשלב בקמפיין גם מדיה סלולרית. חבל רק שאנשי השיווק בחברה שכחו לעשות התאמה של אתר החברה למכשירים הניידים ולבצע התאמה של המסר בבאנרים.

הבאנר הסטנדרטי בסלולר הינו באנר שטוח, משמע טקסט בשכבה אחת, ללא תנועה, שמופיע על רקע מסויי ובגודל מוגבל. כדי להגיע לאפקטיביות גבוהה, חייבים לזקק את שורת המסר האטרקטיבית ביותר ולכתוב אותה באותיות גדולות ובולטות. אם לא מתאימים את המסר, הבאנר שמופיע באפליקציות השונות שבהן הקמפיין מתפרסם הינו קשה לקריאה ומאוד לא בולט.

ישראכרט לא ביצעה התאמות בבאנרים ואף לא התאימה את גודל עמוד הנחיתה שאליו מגיעים לאחר לחיצה לגודל המכשיר הסלולרי. כתוצאה מכך, כל מי שלחץ על הבאנר הגיע לאתר האינטרנט של החברה, שהוא קטן מדי לקריאה סבירה בסלולרי. אני מניח שזמן ההישארות של גולשי הסלולר באתר שאינו מותאם לסלולר היה נמוך מאוד ולא אפקטיבי.

ההחלטה של שילוב הקמפיין במכשירים הסלולריים היא החלטה טובה, היות שגולשים בסלולר בהחלט מחפשים הטבות ומבצעים. יחד עם זאת, כאשר מעלים קמפיין בכל מדיה שהיא, חייבים לבצע את ההתאמות לאוכלוסייה, לגודל המסך, למסרים וליתרונות של המדיה.

היה ניתן לעשות את זה אחרת. היה ניתן לכתוב את המסר של ההנחה בבאנר, מסר שהיה מדבר לכולנו וגורם ליותר אנשים להקליק ולהיחשף לעמוד הנחיתה. היה ניתן לעשות עמוד נחיתה אשר משתמש ביכולות ה-GPS של המכשיר כדי לזהות את הסניפים הקרובים ביותר אלינו ולגרום לחוויית משתמש טובה בהרבה.

תמונה 1
 תמונה 1

עלית: ערך מוסף

קמפיין אחר שהסב את תשומת ליבי הוא קמפיין קפה טורקי של עלית. הקמפיין עלה לקראת יום העצמאות, ומטרתו הייתה ללמד את עם ישראל איך להכין קפה טורקי טוב עם המנגלים המסורתיים של החג בשטח.

הבאנרים בקמפיין בלטו מאוד, ואף התנוסס עליהם דגל ישראל, דבר שגרם לגולש שייכות ומכנה משותף עוד לפני הכניסה לעמוד הנחיתה. בעמוד הנחיתה עצמו היתה רשימת ציוד ארוכה ואופן הכנה מדויק של קפה טורקי בשטח. כמובן שברשימה ובאופן ההכנה צוין כי המרכיב החשוב ביותר הינו המרכיב המיוחד - קפה טורקי של חברת עלית.

בסוף העמוד היה ניתן לשלוח את המצרכים והמתכון, הן באי-מייל והן ב-SMS. ניתן היה לוותר בקמפיין על הגלילה בעמוד, ולהסתפק בפריים אחד.

עם זאת, הקמפיין בכללותו מצוין, מאחר שהוא מבוסס על מתן ערך ושימוש חכם במדיה הסלולרית. השליחה של העמוד לחבר באמצעות אי-מייל ו-SMS היא רעיון מקסים, אשר תרם להפצה ויראלית של העמוד ואף להגעת משתמשים נוספים שלא נחשפו כלל לקמפיין.

תמונה 2
 תמונה 2

סליו: להביא את הלקוח לסניף

רציתי לשתף אתכם, לסיום, בקמפיין שהייתי שותף בבנייתו - של חברת ההלבשה סליו. ניסינו לייצר סוג של חלון ראווה באייפון, שבו ניתן להתרשם מהקולקציה סליו, לראות את המחירים ואף לגשת ולקנות.

בקמפיין עצמו יצרנו גלגלת אייפונית שבה כל תמונות הקולקציה החדשה של החברה. הגלגלת הזו הגיבה לתנועה, וכל לחיצה על התמונה בתוך הגלגלת הוגדלה והתיישרה במרכז המסך. בכל תמונה הוצג המחיר של החולצה והמכנסיים שאותו לבש הדוגמן, כך שהצרכן לא יהיה מופתע כאשר יגיע לחנות.

בחלק התחתון הופיע כפתור מאוד בולט שבו רשום "לסניף הקרוב אליך". בלחיצה על הכפתור עולה הודעה של מכשיר האייפון שמתריעה שהעמוד מבקש שימוש ב-GPS של המכשיר. לאחר שמאשרים את השימוש, עולה רשימת הסניפים של החברה.

רשימת הסניפים עולה במסך מעוצב וניתנת לגלילה של כל הסניפים של רשת סליו על-פי המרחק הפיזי שלהם, מהקרוב ביותר לגולש כרגע ועד למרוחק ביותר.

החלטנו שהשימוש ב-GPS לא יכול להסתיים רק ברשימת סניפים. לכן, הוספנו ליד כל סניף ברשימה כפתור "סע". לחיצה על "סע" פותחת מפה של גוגל ומנווטת ישירות מהמיקום הפיזי הנוכחי של הגולש לתוך הסניף. הגולש יכול לבחור האם הוא מתנייד ברגל או ברכב.

הרשתות הקמעונאיות צריכות להפסיק, כך אני מאמין, עם שילוט החוצות והמודעות החד-כיווניות. בעידן שבו הכל מתקדם לרשתות החברתיות והנגיעה האישית בלקוח, אין סיבה שלא יביאו ישירות לסניף לקוחות פוטנציאליים שכבר יודעים מה ברצונם לקנות ובאיזה מחיר.

תמונה 3
 תמונה 3

ראיתם קמפיין סלולרי מוצלח? רוצים לשמוע עוד על נושא מסויים? אשמח לקבל תגובות לתיבת האימייל.

Gilad@OnTheMob.com