IBI: "אפי - זרוע מניבה משמעותית; הקניון מרשים מאוד"

שי ליפמן מ-IBI: "ההכנסות ימשיכו לעלות דרמטית, בעיקר בשל פתיחת הקניון והמשך של מכירת דירות" ■ "תוך כשנתיים הקניון יכול לייצר בקלות NOI של 110-120 מיליון דולר"

שי ליפמן, אנליסט הנדל"ן של IBI, מפרסם היום סקירה קצרה על אפי פיתוח, המרכזת את פעילותה של אפריקה ישראל ברוסיה, בעקבות הדוחות הכספיים שפורסמו הבוקר (ג') ובעקבות פתיחת קניון אפימול במוסקבה וסיור העיתונאים והאנליסטים שנלווה לפתיחה.

ראשית, מעדכן ליפמן כי הכנסות החברה צפויות להמשיך ולעלות דרמטית בעיקר בשל פתיחת הקניון והמשך של מכירת דירות, כאשר רק לפני כמה ימים נמכר פנטהאוז בפרויקט "ארבע הרוחות" תמורת כ-7 מיליון דולר.

ליפמן, שסייר כאמור באפימול, מציין כי "ביום ראשון הייתה הפתיחה הרשמית של הקניון ברוסיה. נקודות חשובות נוספות העולות מהדוח ומסיור שלי בנכסים של החברה ברוסיה ביומיים האחרונים: הקניון מרשים מאוד, תמהיל הלקוחות נראה מבטיח, לאינדיטקס - החברה האם של זארה - יש ייצוג של כל המותגים,רשתות אירופיות מגוונות לצד רשתות אמריקאיות ומותגי ספורט".

ליפמן מעריך כי בתקופה של שנה מהיום תתייצב התפוסה בקניון על רמה של מעל ל-90%, כאשר השכירויות שיתבצעו בתקופה זו כשהקניון כבר פעיל באופן מלא יהיו במחירים גבוהים יותר. "תוך כשנתיים מהיום הקניון יכול לייצר בקלות NOI של 110-120 מיליון דולר, עם תום תקופת ההרצה", כותב ליפמן.

"החברה מדווחת על השלמת ההשכרה של פרויקט פבלצקיה הכולל כ-13 אלף מ"ר. החברה נמצאת בשלב מתקדם של סיום שלב 3 בפרויקט אוזרקובסקיה/אקווה מרין, שלב זה כולל קומפלקס של משרדים ובניין מגורים. הבנייה צפויה להסתיים לקראת סוף השנה ונראה כי החברה תשכיר את כל הנכס ללקוח אחד או שתמכור אותו לגוף שירצה בו לשימוש עצמי", ממשיך ליפמן.

בשורה התחתונה מציין ליפמן כי בסך הכל, עם השלמת הקניון ופתיחתו, והשלמת פרויקטים נוספים, החברה נמצאת היום עם זרוע מניבה משמעותית שמייצבת פיננסית את החברה ותעמוד כעוגן אל מול המשך פיתוח הפרויקטים בחברה. "ההתרשמות שלי היא שהפרויקטים הבאים ייבחנו בזהירות וכי החברה 'מרגישה' את השוק במוסקבה בצורה טובה מאוד כך שלא תצא להרפתקאות", מסכם ליפמן.