בדיקות ה-DNA של שטראוס-קאהן מחזקות גרסת המתלוננת

תוצאות הבדיקות הראו תאימות בין דוגמאות ה-DNA שנלקחו משטראוס-קאהן לזרע שנמצא על חצאיתה של האישה

ממצאים מבגדיה של חדרנית בית המלון תאמו את דוגמאות ה-DNA שנלקחו מהיו"ר לשעבר של קרן המטבע הבינלאומית, דומיניק שטראוס-קאהן, המואשם בתקיפה מינית של החדרנית. כך דיווחו אתמול (ב') אמצעי התקשורת.

תוצאות הבדיקות עולות בקנה אחד עם הדברים שאמרו פקידי אכיפת החוק על גרסתה של האישה, דיווח ה"ניו יורק טיימס" בהסתמך על מקור שתודרך בנושא. "וול סטריט ג'ורנל" דיווח גם הוא, בהסתמך על פקידי אכיפת החוק, שתוצאות הבדיקות הראו תאימות בין דוגמאות ה-DNA שנלקחו משטראוס-קאהן לזרע שנמצא על חצאיתה של האישה. עדיין לא התקבלו תוצאותיהן של בדיקות אחרות, בהן בדיקות של דוגמאות שנלקחו מהשטיח בסוויטת המלון, מסר ה"ניו יורק טיימס".

תחת שמירה

שני העיתונים ציינו שעורך דינו הראשי של שטראוס-קאהן, בנג'מין ברפמן, סירב להגיב.

בתשובה לשאלה על תוצאות בדיקת ה-DNA כפי שדווחו באמצעי התקשורת, אמר דובר משטרת ניו יורק, פול בראון: "בלשים מנוסים של משטרת ניו יורק קבעו מלכתחילה שגרסת המתלוננת אמינה, ועד עכשיו לא שינה דבר את דעתם".

שטראוס-קאהן מואשם בתקיפה מינית ובניסיון לאונס של חדרנית במלון סופיטל בניו יורק ב-14 במאי. הוא מוחזק בדירה במנהטן תחת שמירה של מאבטחים חמושים, לאחר ששוחרר בערבות ביום ו' שעבר.

במכתב לעובדי קרן המטבע הבינלאומית, שפורסם אתמול (ב'), הכחיש שטראוס-קאהן בתוקף את הטענות נגדו, ותיאר את האירועים סביב מעצרו כ"סיוט אישי". במכתב, שאותו הפיץ המנכ"ל בפועל של קרן המטבע, ג'ון ליפסקי, לעובדי הקרן בדואר האלקטרוני, מתנצל שטארוס-קאהן על אי-הנעימות שגרמה הפרשה לארגון הבינלאומי, והביע את ביטחונו בכך שבסופו של דבר תוכח חפותו. במכתב מתייחס שטראוס-קאהן להצטרפותו לקרן ב-2007, ומסביר את הסיבות להתפטרותו ביום ד' שעבר.

"אני מכחיש בכל התוקף האפשרי את הטענות שעמן אני מתמודד כעת. אני סמוך ובטוח שהאמת תצא לאור ושתוכח חפותי", כתב שטראוס-קאהן.