סופו של סכסוך: יגאל אהובי העביר לחבס 23 מיליון שקל

קבוצת חבס כבר הפחיתה את מלוא השקעתה בגין "עסקת ההילטונים" בבריטניה, שבמסגרתה נרכשה רשת הילטון הבריטית ע"י משקיעים מישראל תמורת 3.3 מיליארד שקל

מספר חודשים לאחר שהרצל חבס זכה לניצחון מוחץ בביהמ"ש על שותפו-יריבו יגאל אהובי בפרשת "עסקת ההילטונים" (רכישת רשת מלונות הילטון הבריטית), העביר אהובי בתחילת החודש לידי חברת חבס השקעות , שבשליטת משפחות חבס ועופר, סכום של 23 מיליון שקל (3.1 מיליון ליש"ט). זאת בנוסף להוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך 1.3 מיליון שקל, שכבר שולמו לחבס ב-2010. בכך הגיע לסיומו סכסוך משפטי פיקנטי בין שני אילי נדל"ן מקומיים, שנמשך כבר כמעט שלוש שנים.

תחילתו של הסכסוך בספטמבר 2008, אז פנתה חבס לביהמ"ש המחוזי בת"א, בבקשה לכפות על אהובי לרכוש ממנה את החזקותיה ברשת הילטון הבריטית. מדובר ברשת של 16 בתי מלון, שנרכשה על-ידי קבוצה ישראלית בדצמבר 2005 תמורת 418 מיליון ליש"ט (3.3 מיליארד שקל דאז). עם השותפים בעסקה שאורגנה על-ידי אהובי, נמנו דלק נדל"ן, חברות ביטוח ישראליות, אלקטרה נדל"ן, דוראה וחבס. האחרונה רכשה בעסקה 3% מההילטונים, ובהמשך חתמה על הסכם למכירתן לאהובי.

העסקה בוצעה עמוק בתוך בועת הנדל"ן הבריטית, על רקע עליית מחירים נמשכת וציפיות גדולות שהמגמה תימשך לפחות עד האולימפיאדה, שתתקיים בלונדון בשנת 2012. מאז הספיקה קבוצת חבס להפחית את מלוא השקעתה במלונות, וכעת, כך עולה מהדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2011, היא בוחנת את העיתוי להכרה בזכייתה בתביעה.

במסגרת הדיונים המשפטיים שהתנהלו בין הצדדים, טענה קבוצת חבס באמצעות עו"ד דורי קלגסבלד, שאהובי מסר לה מכתב בחתימתו, ובו התחייב לרכוש את החזקותיה בהילטונים בתנאים שסוכמו בין הצדדים.

מנגד, אהובי הכחיש שנכרת הסכם בינו לבין קבוצת חבס, וטען בכתב ההגנה, שהאחרונה יודעת היטב שהוא אינו נוהג לפעול באופן אישי כרוכש, ומעורבותו הינה מכוח היותו מארגן קבוצת הרוכשים של המיזם.

עוד טען אהובי, כי קבוצת חבס לא דיווחה לרשות ני"ע על קיומה של העסקה, והדבר מלמד כי הקבוצה לא חשבה שהתקשרה בהסכם מחייב למכירת מניותיה.

במסגרת פסק הדין קיבלה השופטת את טענת חבס השקעות, כי בשנת 2008 נכרת הסכם בינה לבין אהובי, על רכישת המניות, ודחתה את טענת הנתבע, כי לא נכרת הסכם מחייב.

רווח נקי של 9 מיליון שקל

חבס השקעות סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של 77 מיליון שקל - ירידה של 34% לעומת הרבעון הראשון של 2010. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של כ-9 מיליון שקל - פי 3 מאשר בתקופה המקבילה. השורה התחתונה הושפעה לטובה מתוצאות החברה המוחזקת NSI (21%).

רונן עקביה, מנכ"ל קבוצת חבס, מסר: "אנו פועלים ביתר שאת להרחבה משמעותית של היקף הפעילות שלנו במערב אירופה, והתחלת הפעילות בצפון אמריקה. יישום אסטרטגיה זו החל עם הובלתנו את מהלך המיזוג של NSI עם חברתVastNed , ליצירת קרן נדל"ן נסחרת השנייה בגודלה בהולנד - בעלת היקף נכסים בשווי כולל של כ-2.4 מיליארד אירו.

"מרכז הכובד של פעילותנו עבר מייזום מגורי יוקרה בישראל לפעילות מגוונת בנדל"ן מניב במערב אירופה בהיקפים רבי משמעות, תוך יצירת מקורות להכנסות שוטפות ויציבות".