עוד מהלך צרכני בכנסת: האותיות הקטנות בפרסומות יוגדלו

ועדת הכלכלה אישרה את בקשת התמ"ת לתיקון תקנות הגנת הצרכן ■ "על משרד התמ"ת לקבוע גודל מינימלי לאותן התניות, כך שגודלן המינימלי יהיה 30% מגודל האותיות הגדולות בפרסום"

לא רק "המציג אינו רופא שיניים" - גם הערות נוספות על פרסומות בסוגי המדיה השונים יוצגן בקרוב באופן קריא.

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אישרה היום (ג') את בקשת משרד התמ"ת לתיקון תקנות הגנת הצרכן, שמרחיב את האיסור בשימוש באותיות קטנות מדי החל כיום על חוזים אחידים גם על כל מידע אחר המיועד לצרכן - מקטלוגים ומודעות פרסומת ועד באנרים באינטרנט.

במשרד, מסבירה עו"ד חנה טירי ממשרד התמ"ת, מבינים כי בעוד הכותרות והתוכן בפרסומות באמצעי התקשורת השונים נכתבים לרוב באותיות קידוש לבנה, מוצנעות היטב ההגבלות השונות באותיות מזעריות. על המשרד לקבוע גודל מינימלי לאותן התניות כך שגודלן המינימלי יהיה 30% מגודל האותיות הגדולות בפרסום - ובכל אופן לא פחות משני מילימטר.

יגאל אכטנברג מארגון "אמון הציבור" בירך על ההצעה ואמר כי כמות התלונות שמגיעות לארגון בנושא הוא חריג. ראש תחום הרגולציה העסקית בחברת דואר ישראל, אילן שפירא, ביקש כי החוק לא ייכנס לתוקפו תוך 90 יום כפי שהוצע, מאחר שלטענתו לחברה יש מלאי של עלונים בשווי של 6 מיליון שקל שיירד לטמיון.

הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת, תמר פינקוס, הציעה לשפירא ולחברות האחרות לשלוח את העלונים למיחזור והוועדה קבעה כי התיקון ייכנס לתוקפו החל מה-1 בינואר 2012.