קולטורה לצעירים: הצגות הילדים בפסטיבל ישראל - בדיוק מה שצריך

במקביל לפתיחתו הרשמית של פסטיבל ישראל יחלו השבוע גם אירועי פסטיבל ישראל לילדים באולמות תיאטרון ירושלים ומדיטק חולון

במקביל לפתיחתו הרשמית של פסטיבל ישראל הערב (ד') יחלו השבוע גם אירועי פסטיבל ישראל לילדים באולמות תיאטרון ירושלים ומדיטק חולון. בין השאר צפויות בכורות עולמיות לחמש הצגות חדשות, לצד מופע אורח של להקת "תיאטרו סינמה" מצ'ילה ששחקניה משלבים הופעה חיה ושימוש במסכי קולנוע.

את אירועי פסטיבל ישראל לילדים תפתח הגרסה החדשה שכתב דניאל אפרת וביים גלעד קמחי עבור קבוצת הצעירים של תיאטרון בית לסין (השותף בהפקה) לקלאסיקה "הקוסם מארץ עוץ". סיפורה של הילדה דורותי (אילנית גרשון) שסופת הוריקן עוקרת אותה ואת כלבה טוטו, תרתי משמע, מביתם בקנזס אל ארץ עוץ הקסומה שם היא יוצאת למסע אל הקוסם הגדול. היחיד המסוגל להחזיר אותה לביתה.

בדרך מצטרפים דחליל המבקש שכל, איש פח המבקש לב ואריה המבקש אומץ, ויש גם מכשפה החומדת את נעלי הקסם של דורותי. המחזה מלווה בשירים חדשים לצד "אי שם מעבר לקשת" הנצחי, והוא יועלה לראשונה היום ב-17:00 במדיטק חולון.

"נסיך צפרדע" הוא עיבוד חדש שביימה אופירה ארכוני לאגדה של האחים גרים, אודות הנסיך שקללת מכשפה מרשעת הפכה אותו לצפרדע ורק נשיקתה של נסיכה תהפוך אותו שוב לאדם. השחקנים ישתמשו במסכות, בובות ופנטומימה והצגה ראשונה תתקיים באולם המדיטק ב-28 בחודש ב-11:00.

רוני פינקוביץ', המנהל האמנותי של המדיטק, מביים את "נחמן". מחזה המבוסס על סיפור חייו של המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק. עוזי בן כנען כתב, והעלילה מתארת את ילדותו של ביאליק בעיירה קטנה באוקראינה, הבית הדתי בו גדל, המעבר לבית סבו וסבתו חמורי הסבר לאחר מות אביו וצעדיו הראשונים של הילד החולמני בדרכו להפוך לאחד מגדולי המשוררים העבריים בכל הזמנים. "נחמן" יועלה לראשונה ב 4 ביוני ב-11:00 במדיטק.

תיאטרון כפיים חובר למדיטק בהפקת הצגת הילדים החדשה "דודי שמחה", המבוססת על הדמות האהובה שיצר הסופר-משורר ע. הלל. שמוליק סגל המופלא, הראשון להביא את שמחה (אביו הרוחני של סבא טוביה) לבמה, הלך לעולמו לפני שנים רבות ועכשיו קמו יורשים שישלבו משחק, תיאטרון בובות ואביזרים שונים להקים את הקסם לתחייה. "דודי שמחה" יועלה לראשונה ב-11 ביוני ב-11:00 במדיטק.

עוד הפקה מדוברת שתועלה בבכורה עולמית היא "הנער מסביליה" המיועדת לבני נוער. המחזה מבוסס על ספרה של דורית אורגד, בבימויה של טטיאנה קנליס אולייר, והעלילה מתרחשת בספרד של המאה ה-17 שבה חי הנער מנואל. מנהיג כנופיית נערים אלימה המחפשת ומסגירה לשלטונות משפחות יהודיות שהתנצרו לכאורה, אך ממשיכות בסתר לשמור את מצוות היהדות. כאשר מנואל עצמו מגלה שהוא בן למשפחת יהודים אנוסים, וכמוהו גם הנערה בה הוא מתאהב, משתנים חייו לעד. המחזה יועלה לראשונה במדיטק ב-31 בחודש ב-19:00.

חובבי היצירה הקלאסית "פטר והזאב", סיפורו של הנער פטר וחבריו החיות היוצאים להילחם בזאב מרושע, יזכו למנה כפולה מהאגדה. ביצוע של הנוסח המוכר לסיפור, בליווי תזמורת שתנגן את היצירה מאת פרוקופייב לצד הקרנת סרט אנימציית בובות המגולל את העלילה, ואז גרסה הומוריסטית מאת אפרים סידון המגוללת את אותו הסיפור מנקודת מבטו של הזאב. את החלק החדש יקריין איציק ויינגרטן, והוא ילווה במוזיקה מקורית שהלחין במיוחד רפי קדישזון. "פטר והזאב" יועלה לראשונה ב-11 ביוני ב-18:30 בערב במדיטק.

ולסיום, קבוצת "תיאטרו סינמה" מצ'ילה תעלה את המופע "האיש שהאכיל פרפרים" המיועד לבני עשר ומעלה. שלושה סיפורים משתלבים על איש הנוהג להאכיל פרפרים ברגע בו הם בוקעים מהגולם, במאי קולנוע שאשתו מאושפזת בבית חולים ושני שחקנים בני הדור הישן. המופע יועלה במדיטק ב-2 ביוני ב-17:30.

מחירי הכרטיסים להצגות השונות נעים בין 70 ל-180 שקלים