ר"מ יוון: "מבטיח שנחזיר החוב; טובת המדינה עומדת לפני"

ר"מ יוון, גיאורג פפנדריאו, מתעקש כי ממשלתו תנקוט בקיצוצים ורפורמות להחזר חובותיה ■ פפנדריאו: "השגנו מטרות שאפתניות; אני פתוח לכל רעיון - כל עוד הוא ריאלי ואפקטיבי"

ראש ממשלת יוון, גיאורג פפנדריאו, מתעקש היום (ד') כי ממשלתו תוסיף לנקוט בצעדי קיצוץ ורפורמות חדשות, במטרה להבטיח את יכולת החזרת חובותיה.

פפנדריאו הצהיר שוב על מחוייבותו ומחוייבות ממשלתו לעמוד בהתחייבויותיה של יוון כלפי מלוויה, זאת כאשר נציגים ממדינות גוש האירו וקרן המטבע הבינלאומית פוקדים את אתונה השבוע במטרה לבחון מחדש את תוכנית החילוץ שניתנה לה, בהיקף 110 מיליארד אירו (155 מיליארד דולר).

במסגרת הדיונים, יוכרע אם להעניק ליוון הלוואה של 12 מיליארד דולר ביוני, אשר אמור להינתן לה במסגרת תוכנית החילוץ המקורית - וכמובן, אם נידרש להרחיב את תוכנית הסיוע ולהעניק ליוון הלוואות נוספות.

"השגנו מטרות שאפתניות במיוחד בזמנים קשים אלה", אמרו פפנדריאו במסיבת עיתונאים באתונה. "בזמנים קשים אלה עומדת לפני טובת המדינה, תמיד. אני לגמרי פתוח, כמו שכבר אמרתי למנהיגי האיחוד האירופי, לכל רעיון או הצעה חדשים, כל עוד הם ריאליים ואפקטיביים". פפנדריאו גם פסל את האפשרות כי יוון תפרוש מגוש האירו.

ראש ממשלת יוון נפגש עם גורמים ממשלתו במהלך השבוע, במטרה להסכים על חבילת צעדים ורגולציות אשר כוללים הארכת מועד פרעונות ההלוואה שלה לשנת 2015 - שנתיים מעבר למועד המקורי שהוצב ליוון במסגרת תוכנית החילוץ שלה. אולם, פפנדריאו נכשל בניסיונו לשכנע את הפולטיקאים מבית להסכים להצעותיו החדשות.

התוכנית שהוצעה כוללת קיצוצים והפרטות בהיקף של יותר מ-6 מיליארד אירו, כאשר ברקע הורד בשבוע שעבר דירוג האשראי של המדינה על ידי סוכנות הדירוג פיץ', בשלוש דרגות ל-"+B" עם אופק דירוג שלילי מ-"+BB". גם מודי'ס הצטרפה לתחזיות השליליות, תוך שהיא מציינת בסקירה על יוון כי "משבר החוב ביוון יערער את כלכלת אירופה כולה".