BillGuard הישראלית זכתה במקום השני בתחרות טק-קראנץ'

במקום הראשון זכה הסטארט אפ GetAround, שפיתח זירת מסחר שבה אפשר להשכיר מכוניות פרטיו

הסטארט אפ הישראלי BillGuard של היזם ירון סמיד ורפאל אוזן זכה במקום השני בתחרות Disrupt של טק קראנץ'. במקום הראשון בתחרות זכה הסטארט אפ GetAround, שפיתח זירת מסחר שבה אפשר להשכיר מכוניות פרטיות.

בחזרה לפן הישראלי בתחרות; BillGuard מפתחת טכנולוגיה שמתריעה משתמשים על חיובים לא רצויים, עמלות מיותרות והונאות שמופיעות בחשבונות של כרטיסי האשראי שלהם, תוך הסתמכות גם על חוכמת הקהל. עד כה גייסה החברה 3 מיליון דולר בין היתר מקרן ההון סיכון בסמר והאנג'ל רון קונווי.

כפי שדווח אתמול (ד'), 2 חברות ישראליות הגיעו לשלב בגמר בתחרות Disrupt; מלבד BillGuard הגיע לגמר גם הסטארט אפ Do@, המפתח אפליקציית אייפון שמיועדת לשנות את האופן שבו אנשים מחפשים אחר מידע במכשיר הסלולר שלהם.

נזכיר כי בכנס הקודם של TechCrunch Disrupt, שנערך במאי 2010, זכתה חברת סולוטו הישראלית במקום הראשון. סולוטו, שהוקמה על ידי ישי גרין ותומר דביר, מפתחת תוכנה לפיתרון בעיות במחשב, המבוססת גם על חוכמת ההמונים. בכנס שנערך בספטמבר, ניסתה חברת Superfly של היזם יונתן מאירי לקטוף את הפרס, אולם לא הצליחה להתברג לשלבים האחרונים. ההערכות בתעשיית האינטרנט הן כי השנה, יש סיכויים גבוהים שחברה ישראלית נוספת תחזיר את הגביע המיוחל לישראל.