לינקדאין תתרחב בסין? גורם בחברה: "השוק תחרותי מאוד"

לינקדאין היא אחת מהרשתות החברתיות הבודדות שיש להן גישה למשתמשים הסינים ■ בכיר בחברה: "יש אתגרים פוליטיים וטכנולוגיים, בודקים את השטח"

הרשת החברתית-מקצועית לינקדאין (סימול: LNKD) מחפשת להתרחב בסין למרות שבכיר בחברה אמר כי השוק הסיני בעייתי, כך פורסם היום (ה') ברויטרס. ללינקדאין יש מעט משתמשים יחסית בסין אך זו בכל זאת אחת מהרשתות החברתיות הבודדות שיש להן גישה למשתמשים הסינים.

"השוק הסיני תחרותי מאוד", אמר ארווינד רג'ן, סגן הנשיא של לינקדין ביפן, אסיה ומדינות האוקינוס השקט. "יש אתגרים פוליטיים וטכנולוגיים. אנחנו עוד רחוקים מקבלת החלטות. בשלב זה, אנחנו רק פה כדי לבדוק את השטח".

בדומה לפייסבוק, לינקדאין מאפשרת לגולשיה לפתוח דף משתמש המכיל שם פרטים אישיים. עם זאת, בניגוד לפייסבוק, בלינקדאין משתמשים בעיקר לקידום עסקי והוא בעיקרון מאגר של קורות חיים.

רק בשבוע שעבר הונפקה לינקדין בהצלחה מסחררת לוול סטריט. החברה מכרה 7.84 מיליון מניות במחיר של 45 דולר וגייסה 352.8 מיליון דולר לפי שווי של כ-4.3 מיליארד דולר. ביום המסחר הראשון שלה זינקה החברה בקרוב ל-100%. כעת המניה נסחרת בשווי של 94.54 דולר ומשקפת שווי שוק של כ-9 מיליארד דולר.