הציבור הסתער: ויקטורי גייסה 64 מיליון שקל - מעל המתוכנן

החברה הנפיקה 2.8 מיליון מניות ■ ההצלחה בשלב המוסדי, שכללה השתתפות של מתחרותיה, סללה את הדרך להנפקה מוצלחת גם בשלב הציבורי

ציבור המשקיעים אוהב רשתות דיסקאונט: רשת ויקטורי דיווחה אמש (ה') לבורסה על השלמת השלב הציבורי בהנפקת המניות שלה, לקראת כניסתה לבורסה, ולאחר ההצלחה בשלב המוסדי החברה הצליחה גם בשלב הציבורי - ובסך הכל גייסה 64 מיליון שקל.

התכנון המקורי של ויקטורי היה לגייס תחילה 48 מיליון שקל מהמוסדיים (המהווים כמובן את החלק הארי של ההנפקה), אולם בעקבות ההצלחה היא הגדילה את היקף הגיוס ל-50-60 מיליון שקל. לאחר תום השלב הציבורי ולאחר שהתברר לחברה כי ביקושי היתר בהנפקה עומדים על פי 1.7, היא החליטה להגדיל את היקף הגיוס ל-64 מיליון שקל. ויקטורי הנפיקה בסה"כ 2.8 מיליון מניות.

כאמור, מה שסלל את הדרך להנפקה המוצלחת היה השלב המוסדי המוצלח, בו נודע כי רבוע כחול, אחת הנפגעות הגדולות מהצלחתן של רשתות המזון המוזלות, סייעה באופן פרדוקסלי להצלחת השלב המוסדי, כשרכשה כ-25% מתוך המניות שהציעה ויקטורי בהשקעה של 12 מיליון שקל.

משקיע נוסף מענף המזון שהשתתף בהנפקה הוא דודי עזרא, שבאמצעות יבואנית ומשווקת המזון נטו שבשליטתו השקיע סכום דומה לזה של רבוע כחול (בסה"כ רכשו רבוע ונטו מחצית מהמכרז המוסדי). נטו מספקת מוצרי מזון לרשתות המזון.

ויקטורי מפעילה 14 סניפים ברחבי הארץ, בשטחי מכירה של 15.2 אלף מ"ר, משדרות בדרום ועד צומת רעננה בשרון. את 2010 היא סיימה עם צמיחה נאה של יותר מ-20% בהכנסות, שהגיעו ל-553 מיליון שקל, עם צמיחה של 6.3% במכירות בחנויות זהות. בשורה התחתונה זינק הרווח הנקי שלה ב-57% והתקרב ל-20 מיליון שקל.

את ההנפקה הובילו פועלים אי.בי.אי ולאומי פרטנרס.