ה-G8 התפשרו: לא ידרשו מישראל לחזור לגבולות 67'

בעקבות לחציה של קנדה הפרו-ישראלית, שמונת המנהיגים ניסחו את הצהרתם ללא אזכור סוגיית הגבולות, אך דרשו לחזור למשא-ומתן באופן מיידי

מנהיגי ה-G8, שמונה המדינות המתועשות, נאלצו לרכך היום (ו') את נוסח ההצהרה שלהם לגבי המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים ולהשמיט ממנו את האזכור של גבולות 67', בעקבות דרישתה של קנדה. כך מדווחים בגלי צה"ל.

בסופו של דבר הוחלט להביע בהחלטה תמיכה בעמדות אותן הציג נשיא ארצות-הברית ברק אובמה בנאומו בשבוע שעבר, מבלי להתייחס מפורשות לשאלת הגבולות.

דיפלומטים בפריז מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי מנהיגי המדינות נפגשו בפריז ונכנעו ללחציה של קנדה - הנוקטת בקו פרו-ישראלי בשנים האחרונות - שהסוגייה של גבולות שתי המדינות לא יוזכרו בהחלטה. הממשלה במדינה, בראשה עומד סטיבן הרפר, הודיעה בעבר כי תגבה את ישראל בכל מחיר.

בהודעה קוראים שמונת המנהיגים לישראל ולפלסטינים לחזור באופן מיידי לשולחן המשא-ומתן. "משא-ומתן הוא הדרך היחידה להתקדמות למציאת פתרון בר-קיימא ומתמשך לסכסוך", כך כתבו בהצהרה.

הדברים נאמרו בהמשך לקריאתו של אובמה כי הוא מתנגד לכוונת הפלסטינים לבצע מהלך חד-צדדי ולפנות בספטמבר לעצרת הכללית של האו"ם כדי שתכיר במדינתם. בנוסף, מנהיגי ה-G8 יקראו לשחרורו המיידי של גלעד שליט ללא תנאים, בהמשך לדרישתו הנחרצת של אובמה כי "החמאס מסקל את תהליך השלום ועליו לשחרר את החייל החטוף באופן מיידי". הדברים נאמרו בתום יומיים של ועידות שנערכו בצרפת.