"התרחיש הסביר במעו"ף: עלייה לכיוון 1,300 נקודות"

בועז אילון, מנכ"ל בית ההשקעות תטא 1: "המגמה ארוכת הטווח נותרה חיובית וזה רק עניין של זמן עד שיפרוץ המעוף את ההתנגדות ברמת ה-1,340 נקודות"

"יש סיבות טובות להיות אופטימיים לטווח הקצר. הראשונה היא שמדד המעו"ף סיים 9% תיקון מהשיא כאשר בתחזיות קודמות אמרתי שכל תיקון בגודל כזה הוא הזדמנות קנייה. הסיבה השנייה היא עצירתו של המעו"ף בתמיכה של 1,230 שהיא התמיכה הבאה אחרי 1,250 שהגעה אליה אינה שוברת את היציבות בה נמצא המעוף כבר תשעה חודשים". כך מציין בועז אילון, מנכ"ל בית ההשקעות תטא 1, בסקירה שפרסם הבוקר (א').

על כן, להערכת אילון, התרחיש הסביר ביותר הוא עלייה של המעו"ף לכיוון 1,300 ואפילו חזרה ל-1,340 נקודות. פריצה של רמת ה-1,230 מטה תצביע על העובדה שהתיקון צפוי להיות עמוק הרבה יותר אבל גם אם זה קורה, כדאי להמתין יום או יומיים ולראות שהמעוף עדיין מתחת לרמה הקריטית כדי להיות יותר בטוחים.

"המגמה ארוכת הטווח נותרה חיובית וזה רק עניין של זמן עד שיפרוץ המעוף את ההתנגדות ברמת ה-1,340 נקודות לפני הזינוק והתחזקות משמעותית בתוך זמן קצר. כאשר יעלה המעוף אל מעל לרמת ה-1,340 נקודות, יש לצפות לעליית מחיר חדה והמעוף צריך להגיע ל-1600 תוך שלושה חודשיים מיום הפריצה".

בנוגע להתנהגות מתכת הכסף מציין אילון כי בתחילת ספטמבר 2010 פרץ מחיר הכסף את רמת ה-19 דולר לאונקיה וסיפק איתות להתחזקות משמעותית שהביאה את מחיר המתכת היקרה לשיא של 49 דולר בסוף אפריל 2011. במחצית הראשונה של חודש מאי תיקן הכסף חלק ניכר מהעלייה עד לשפל של 32 דולר ומאז עולה המחיר.

"המגמה היא חיובית באופן ברור כבר יותר מ-10 שנים כך שסביר להניח כי כל תיקון הוא הזדמנות קנייה. הירידה ל-32 דולר מהווה תיקון של 50% לגל העולה מ-19 ל-49 דולר וזהו תיקון סביר מאוד. התחלת העלייה מאותת על סיום של התיקון בסבירות גבוהה לפני חידוש העלייה. יעד המחיר הוא 60 דולר תוך שנתיים. קיימת סבירות לא נמוכה כי התיקון לא הסתיים ושגל יורד נוסף יחזיר את מחיר הכסף ל-30 דולר לפני חזרה למסלול עלייה".