"אנרגיה סולארית תהיה זולה מפחם ודלק בתוך 4 שנים"

מארק ליטל, מנהל המחקר בג'נרל אלקטריק: "כשיהיה ניתן לקנות אנרגיה סולארית בזול, יותר אנשים ישתמשו בה" ■ החל מ-2013 החברה תייצר פאנלים סולאריים ביתיים בנצילות גבוהה

"אנרגיה סולארית תהיה זולה יותר מחשמל המיוצר על ידי דלקים מאובנים (נפט, פחם וגז טבעי) וגם מתחנות כוח גרעיניות בתוך שלוש עד חמש שנים, כתוצאה מחדשנות מתמדת בתחום", אומר מארק ליטל, מנהל מחלקת המחקר של חברת ג'נרל אלקטריק.

"אם ניתן יהיה לקנות אנרגיה סולארית במחיר של 15 סנט לקילו-וואט לשעה או נמוך מכך, מה שאני מקווה שיקרה, אנחנו הולכים לראות יותר ויותר אנשים שמעוניינים להשתמש באנרגיה סולארית בביתם", אמר ליטל בריאיון לסוכנות "בלומברג".

ג'נרל אלקטריק , אשר מבוססת בקוניטקט, הודיעה בחודש אפריל האחרון כי היא מאיצה את מאמציה להגיע למיצוי מירבי בכל הקשור לניצול אנרגיה סולארית מפאנלים ביתיים. במסגרת מאמציה הנרחבים, הודיעה החברה כי הצליחה להגיע לנצילות שיא של 12.8% - כאשר שיפור הנצילות, קרי הגדלת כמות אור השמש שמומר לחשמל, יסייע בהורדה עתידית של עלויות השימוש באנרגיה זו.

מפעל לייצור תעשייתי של הפאנלים המדוברים מתוכנן להיפתח ב-2013. על פי הצהרות החברה, המפעל יעסיק מעל ל-400 עובדים ואמור לייצר כמות פאנלים שנתית שתספק חשמל ליותר מ-80 אלף בתים בארה"ב.

מנגד, מחירהם של תאים סולאריים, הרכיב המרכזי בפאנלים סולאריים סטנדרטיים, צנח ב-21% השנה. זאת ועוד, מחירה של אנרגיה סולארית כעת דומה למחירים שגובות הרשויות עבור אנרגיה רגילה באזורים החמים ביותר בקליפורניה, איטליה וטורקיה, כך מוסרת החברה.