אירופה: כ-1,500 ילדים דניים נחשפו למלפפונים מזוהמים

על פי SERUM, ארגון הבריאות הלאומי בדנמרק, ישנם 9 אנשים שחלו במחלה באופן ודאי ולפחות 8 אנשים נוספים חשודים כי לקו במחלת המעיים שתוצאותיה עלולות להיות קטלניות

היסטריית המלפפונים מתפשטת באירופה: היום דווח בתקשורת המקומית בקופנהגן כי מלפפונים דניים חשודים גם הם בהפצת מחלת ה-E.Coli הנגרמת מבקטריה שגורמת למחלת מעיים שכבר הובילה למוות.

רשויות החינוך בעיר הדנית Odense מסרו כי ככל הנראה 1,500 ילדים נחשפו לחיידק לאחר שאכלו מלפפונים שמקורם בדנמרק בפסטיבל שנערך בבית הספר שבעיירה ביום שישי האחרון. המלפפונים הגיעו לבית הספר מסיטונאי דני אשר גם מקבל מוצרים חקלאיים של ספק גרמני אשר המלפפונים שלו נמצאו נגועים בחיידק האי-קולי כבר בתחילת השבוע. המלפפונים הדניים עורבבו בגרמניה עם מלפפונים שמקורם בהולנד. הדבר יוצר קושי לקבוע האם המלפפונים הדניים הם המזוהמים.

על פי SERUM, ארגון הבריאות הלאומי בדנמרק, ישנם 9 אנשים שחלו במחלה באופן ודאי ולפחות 8 אנשים נוספים חשודים כי לקו במחלת המעיים שתוצאותיה עלולות להיות קטלניות. 4 מאלו שלקו במחלה הראו סימנים של חוסר תפקוד כלייתי, שלב הנחשב כשלב מתקדם במחלה, מסר אתמול הארגון. סימני המחלה הם חום מתון, שלשולים המלווים בדם והקאות והיא יכולה להימשך 5-7 ימים. המחלה עלולה להיות קטלנית בקרב תינוקות, חולים וזקנים.

רשת מקדונלד'ס בדנמרק הודיעה כי היא מוציאה את המלפפונים הטריים ממוצרי הרשת לעת עתה. ומספר רשתות שיווק בדנמרק הורידו את הירקות מהמדפים.

נציין כי בגרמניה דווח כבר על 10 אנשים שמתו מהמחלה והרשויות שם אסרו על אכילת ירקות טריים כגון מלפפונים, עגבניות וחסה, כלומר הסלט יצא מהתפריט. בצפון גרמניה התפרצה המחלה לפני ימים אחדים וכאמור, 10 אנשים כבר מתו כתוצאה ממנה וכ-1,000 איש נפגעו ממנה ברמות שונות.