יורו ישראל זכה בתקציב הפרסום של עיריית ירושלים

המכרז יצא לדרך כבר לפני כשנה אך התעכב מטעמים משפטיים ■ היקף התקציב עומד על 5 מיליון שקל בשנה במחירים ריאליים

לאחר תהליך ארוך במיוחד, הוחלט על זוכה במכרז על תקציב הפרסום של עיריית ירושלים: ל"גלובס" נודע כי התקציב בהיקף כספי של כ-5 מיליון שקל יטופל במשרד הפרסום יורו ישראל.

עיריית ירושלים פרסמה מכרז לבחירת משרד שיטפל בתקציב הפרסום של העיר כבר לפני שנה. שנה קודם לכן יצאה העירייה במכרז אחר, לבחירת משרד שיבצע מהלך מיתוג כולל לעיר.

בין משרדי הפרסום שהתמודדו על שני התקציבים קיימת חפיפה מסוימת: בשניהם בלטה נוכחותם של יורו ישראל ושיר-שפיצר - משרדים עם בסיס פוליטי מסוים. ארד תקשורת (הקשור ביורו ישראל) נתפס כמשרד פוליטי מתוקף קשריו הענפים ועברו של אייל ארד כיועץ אסטרטגי. הקשר הרלוונטי שלו למכרז זה היה היותו יועצו של ניר ברקת, ראש העיר הנוכחי, בבחירות האחרונות שבהן זכה.

משרד אחר הוא שיא-שפיצר - משרדו של נפתלי שפיצר, שהוא בעלה של יו"ר קדימה ציפי לבני. במכרז על תקציב הפרסום התמודדו גם אדלר-חומסקי וערמוני-גולן BATES.

המכרז כלל שני חלקים: פרסום למגזר הכללי ופרסום למגזר החרדי. במכרז על התקציב החרדי, שעדיין לא הגיע לסיומו, מתמודדים המשרדים גל-אורן, שעמו עבד ברקת לפני הבחירות; ופרסום אפיקים. בשני המשרדים היו בכירים בעבר או בהווה שעבדו בתקופות מסוימות עם ברקת.

נראה כי ריבוי המתמודדים המקושרים הביא בסופו של דבר לעיכוב בהליך כולו, שכן חלק מחברי הוועדה, שהיו אמורים להחליט בדבר הזוכים, פסלו את עצמם בשל היכרות מוקדמת עם חלק מהמתמודדים.

היועץ המשפטי לעירייה קבע אז כי מאחר שגם חברי הוועדה הנותרים שלא פסלו את עצמם כפופים ישירות לראש העירייה, שעבד עם חלק ממשרדי הפרסום, יש להוסיף לוועדה נציגים מקצועיים בלתי תלויים. ואכן, נערך שלב נוסף בפני נציגים חיצוניים.

עתה, כאמור, הוחלט להפקיד את תקציב הפרסום הכללי של העיר, בהיקף של כ-5 מיליון שקל בשנה (במחירים ריאליים), בידי יורו ישראל.

אמנם בפרספקטיבה של משרדים גדולים לא מדובר בתקציב ענק, אך עבור יורו ישראל, שלא רווה הרבה נחת במחצית השנייה של 2010, מדובר בתקציב חשוב המצטרף לתקציבים נוספים שהצליח המשרד לגייס בחודשים האחרונים, בהם של בית ההשקעות דש, מוזיאון המדע בירושלים ושותפות בתקציב הפרסום של סונול יחד עם GPS.

קבוצת יורו ישראל נוצרה ממיזוג של משרד הפרסום יורו ישראל ומשרד יחסי הציבור ארד תקשורת. הקבוצה היא שותפות של אייל ארד, יובל ארד וליאור חורב יחד עם יורו העולמית.

ביורו ישראל סירבו להגיב לידיעה.