הקרב על הפועל ת"א: עכשיו אלי טביב תובע את מוני הראל

אחרי שמוני הראל תבע את אלי טביב בטענה כי לא עמד בתנאי ה"במבי" - טביב משיב מלחמה עם תביעה משלו בטענה כי הראל "עושה ככל יכולתו על מנת להתנער מההסכם"

אלי טביב, בעליה של קבוצת הכדורגל הפועל תל-אביב, הגיש היום (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה נגד מוני הראל, שותפו במועדון, בדרישה להעביר לחזקתו את כל מניותיו של הראל בקבוצה בתמורה ל-6 מיליון שקל.

בתביעה, שהגיש טביב באמצעות עורכי הדין יורם זמיר ונעם פורר, נטען כי טביב העביר לידיו של הראל את התמורה המוסכמת במסגרת מנגנון פירוק השותפות עליו סיכמו בתחילת העונה (הליך ה"במבי").

‏בתביעה טוען טביב כי למרות ששולמה להראל התמורה, הוא עושה ככל יכולתו על מנת להתנער מההסכם ולסכל את העברת הזכויות לחברת טביב אחזקות. מכאן מבקש טביב מבית המשפט להצהיר כי בינו לבין הראל נכרת חוזה, לפיו טביב אחזקות רוכשת את מניותיו של הראל בקבוצה.

בהקשר הזה מבקש טביב מבית המשפט להצהיר גם כי כל עוד לא יבוטלו העיקולים שהוטלו אצל טביב אחזקות על נכסי הראל לטובת רעייתו של הראל, נטלי לזר - תצא טביב אחזקות ידי חובת התשלום, בכך שתשלם את ההפרש שבין התמורה המלאה (שעומדת כאמור על 6 מיליון שקל) לבין סכום העיקולים.

‏עוד דורש טביב מבית המשפט להורות להראל להמציא אישור לכך שהזכויות שהוא נדרש להעביר לטביב אינן מעוקלות לטובת רעייתו של הראל, ולהסיר את העיקולים מעל הזכויות.

‏טביב טוען בכתב התביעה כי טענתו של הראל, כאילו ההסכם שבין הצדדים מורה על ביצוע התשלום ללא תנאי ובלא שתובטח העברת הקבוצה לידיו של טביב, היא טענה מופרכת. עמדתו של הראל, כך נטען בתביעה, כאילו טביב אחזקות צריכה לברר בעצמה אם מניותיו וזכויותיו מעוקלות, וכי הוא איננו חייב לא מאומה בעניין - הינה חסרת שחר.

‏ההתפתחות האחרונה היא פרק נוסף בקרב הלוהט על בעלות הפועל תל-אביב. כזכור, רק לפני שבוע הגיש הראל בעצמו תביעה נגד טביב, בטענה כי לא עמד בתנאי הליך ה"במבי", וכי הצעתו לקנות את מועדון הפועל תל-אביב תמורת 6 מיליון שקל היא "ריקה מתוכן ומבוטלת".