המענק של אופ"א לברצלונה: בונוס בסך 29.9 מיליון אירו

מנצ'סטר יונייטד שנייה מבחינת תמלוגי הישגים של הארגון בליגת האלופות, עם 27.3 מיליון אירו; סך המענקים השנה (לא כולל כספי זכויות שידור): 413 מיליון אירו

ברצלונה סיימה את עונת 2010/11 לא רק כזוכה בליגת האלופות, אלא גם כמכניסה מספר אחת של המפעל ממענקי הישגים שמשלמת אופ"א (Prize Money): קבוצתו של פפ גווארדיולה תהנה השנה מתמלוגים כוללים בשווי של 29.9 מיליון אירו. סגניתה, מנצ'סטר יונייטד, שנייה גם במענקים - עם 27.3 מיליון אירו בסך הכל.

מפתח הבונוסים של אופ"א עבור הישגים בצ'מפיונס ליג העונה נע לפי המדד הבא: 7.2 מיליון אירו עבור העפלה לשלב הבתים; 800 אלף אירו עבור ניצחון בבתים ו-400 אלף עבור תיקו; 3 מיליון אירו עבור העפלה לשמינית הגמר; 3.3 מיליון ברבע הגמר; 4.2 - חצי הגמר; 5.6 מיליון לסגנית אלופת אירופה, ו-9 מיליון אירו לזוכה בגביע. בסך הכל תחלק אופ"א 413 מיליון אירו כבונוסים למשתתפות העונה. הנציגה הישראלית במפעל השנה, הפועל ת"א, סיימה אותו עם בונוס של 8.8 מיליון אירו.

המרוויחות הגדולות בצ'מפיונס מבונוסים
 המרוויחות הגדולות בצ'מפיונס מבונוסים

יש לציין כי בכך לא מסתכמות ההכנסות של 32 המועדונים באירופה שהשתתפו בליגת האלופות: מלבד הבונוסים, תעניק אופ"א לכל קבוצה תשלום בגין זכויות השידור של המפעל (Market Pool), בשווי כולל של כ-340 מיליון אירו. החלוקה המדויקת של סכום זה בין הקבוצות תפורסם רק באוגוסט הקרוב, והיא תיקבע לפי שלושה פרמטרים: הנתח היחסי ששילמו ערוצי הטלוויזיה מכל מדינה המיוצגת במפעל עבור זכויות השידור של ליגת האלופות; כמות המשחקים הכוללת ששיחקה כל קבוצה העונה במפעל; והמיקום הסופי של כל קבוצה בליגה המקומית שלה בעונה הקודמת (2009/10).

בנוסף, יש להזכיר כי כל קבוצה שהשתתפה העונה באלופות שמרה לעצמה את כל ההכנסות ממכירות כרטיסים ומנויים למשחקים, מרצ'נדייז וכו'. ההכנסות מפרסום ושילוט במגרשים נשארו אצל אופ"א.