כחלון: "סיקור מינוי האלופה אורנה ברביבאי היה זוועתי"

שר התקשורת בוועידה הארצית של ויצ"ו: "דיברו בתקשורת על הילדים של ברביבאי ועל הבעל שלה, אבל לא הייתה אפילו מילה אחת על הכישורים שלה ועל הדברים שהיא השיגה ועשתה"

שר התקשורת משה כחלון טוען כי הסיקור התקשורתי של מינוי האלופה הראשונה בצה"ל, אורנה ברביבאי, היה "זוועתי". כחלון אמר את הדברים בוועידה הארצית של ויצ"ו היום (ב') בתל-אביב.

"דיברו על הילדים שלה ועל הבעל שלה, אבל לא הייתה אפילו מילה אחת על הכישורים שלה ועל הדרך שהיא עשתה", אמר כחלון, "מילה אחת לא היתה על מה שעשתה בזכות עצמה. דרגות אלוף זה לא משהו שקונים בשק"ם, היא עשתה דברים גדולים, ולא כתבו על זה. זה היה פשוט זוועה. דיברו עם אמא שלה על איך היא מורידה את הזבל ושאלו את השכנים שלה עליה, אבל לא כתבו בכלל על הדברים שהיא השיגה ועשתה".

כחלון נשאל מדוע הוא לא מתערב בסיקור והשיב כי "זה לא התפקיד של הרגולטור לחנך את התקשורת. רק בגלל שהיא אישה כותבים על הדברים האלה, במקום לכתוב על מה שהיא עשתה בתפקיד ובקריירה שלה".

יו"ר ויצו ישראל, יוכי פלר, אמרה בהמשך לדברי השר כחלון כי "הגיע הזמן שהתקשורת תתייחס לנשים באופן ענייני ומקצועי ולא תסתכל רק על התפקידים המסורתיים ועל המראה שלה. עוד לא נולד אלוף שההודעה על קידומו סבבה סביב האופן בו גידל את ילדיו. האלופה החדשה ונשים רבות שהגיעו לתפקידים בכירים כמוה מוכיחות שהן מקדימות בהרבה את האופן בו התקשורת מתייחסת למעמד האשה כיום, והגיע הזמן שגם יקבלו על כך קרדיט ראוי".